El 64% dels visitants del COU del Montsec pernocten a la seva zona d'influència . L'impacte econòmic dels 20.000 visitants anuals en els sectors hoteler i de restauració s'estima en 750.000 euros

Per Ràdio Balaguer
971 visites
F3043910B1A291Dc7Ef2A7613C7E260Ecou2

El 64% dels visitants del Centre d'Observació de l'Univers del Montsec (COU) pernocten a la zona d'influència de l'equipament. D'aquests, una tercera part ho fa dues nits i les dues parts restants, una nit, de manera que els visitants pernoctants tipus fan una estada d'1,34 dies. El tipus d'allotjament preferit pels visitants del COU és l'hotel (41%), seguit pels establiments de turisme rural (26%). Aquestes dades es desprenen d'un estudi encarregat per la direcció del COU per conèixer detalladament els trets bàsics del comportament del visitant. 

La prospecció també detecta que el 68% dels visitants del COU ve amb la família; la resta ho fa amb un grup d'amics. 

Per lloc de residència, el 51% dels visitants del COU provenen de la demarcació de Barcelona, la meitat dels quals són veïns de la capital de Catalunya. Els visitants residents a la demarcació de Lleida representen el segon grup, amb un 34% del total (un 23% de fora de la zona del Montsec i un 11% de la mateixa zona). Tarragona aporta el 7% dels visitants del COU i Girona el 3%. El 4% de visitants procedents de l'estranger superen els que resideixen a la resta de l'Estat, que sumen un 1%. 

L'estudi realitzat confirma l'efecte esquer que exerceix el COU entre els visitants del Montsec. En ser preguntats sobre quin era el motiu principal de la visita a la zona d'influència del COU el 85% dels enquestats han apuntat a l'atractiu de l'equipament de divulgació i investigació astronòmica. Un 10% ha senyalat el factor de natura i paisatge i el 5% restant, les possibilitats de practicar turisme actiu. 

Pel que fa al coneixement del Montsec, dues terceres parts de persones visitants del COU ja havien estat a la zona altres vegades. 

L'impacte econòmic estimat dels 20.000 visitants que rep el COU cada any se situa en els 750.000 euros. 

L'estudi sobre les característiques i el comportament de les persones que visiten al COU avala els objectius i les línies de treball establerts en el Pla de Màrqueting de la Destinació Turística Starlight, que proposa la creació i comercialització de paquets turístics en base a la vista al COU, però alhora amb oferta de serveis d'allotjament, manutenció i altres activitats i visites a altres indrets del Montsec, per tal d'aprofitar l'efecte crida del Parc Astronòmic Montsec i de la certificació Starlight. 

El proper 14 de març el COU dóna el tret de sortida de la nova temporada, que tindrà en les projeccions 3D del planetari Ull del Montsec la principal novetat. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar