El CAC denuncia que l'11% dels anuncis de joguines mostren nenes preocupades pel seu aspecte físic. Aquest percentatge duplica el de la campanya de Nadal anterior, que va ser del 4,2%.
L'11% dels anuncis de joguines mostren nenes preocupades pel seu aspecte físic, amb accions com pintar-se les ungles, fer-se reflexos de colors en els cabells o aplicar-se tatuatges o cosmètics, segons un informe fet públic aquest dilluns pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). Aquest percentatge duplica el de la campanya de Nadal anterior, en què el percentatge de cosificació de les nenes en la publicitat de joguines va ser del 4,2%.
Una segona dada destacada de l'informe del CAC és que el nombre d'estereotips de gènere presents en els anuncis de joguines va créixer fins al 34,7%, trencant d'aquesta manera la tònica descendent que es venia registrant des del 2012. El màxim es va assolir l'any 2004, amb un 50,4% d'anuncis amb estereotips de gènere.
L'informe 'La representació dels estereotips de gènere en la publicitat de joguines durant la campanya de Nadal 2017-2018' va analitzar la campanya publicitària de joguines en el període del 10 d'octubre al 6 de gener als canals TV3, Super3 i 8tv.