El Club Escacs Balaguer al Matx d'Escacs Online Catalunya Navarra
Des del passat 15 d'Abril la Federació Catalana d'Escacs està organitzant partides d'Escacs online contra diferents Comunitats Autònomes, per tal de mantenir la pràctica dels Escacs entre els joves jugadors federats durant aquest període de confinament, que ha comportat l'aplaçament de tots els Campionats presencials que es disputaven tradicionalment arreu del país.
Aquest diumenge 21 de Juny pel matí, es van jugar 2 matxos entre les Seleccions de Catalunya i de Navarra, un format per 25 jugadors/es sub14 a sub18 (nascuts entre 2003 i 2007) per equip, i un segon matx format per 25 jugadors/es sub8 a sub12 (nascuts entre 2008 i 2013), i és en aquest segon matx en el que la Federació Catalana d'Escacs va seleccionar a la jove jugadora de 8 anys del Club d'Escacs Balaguer Bet Pedra, com a premi per haver disputat les fases prèvies del Campionat de Catalunya d'Escacs Base 2020, i formar part dels jugadors que van obtenir una beca per cobrir les despeses d'allotjament a la Final del Campionat de Catalunya.
Les partides es van disputar durant 90 minuts en la plataforma online Lichess en format d'escacs ràpids a 5' 3", fet que representa jugar entre 8 i 12 rondes per jugador. El resultat no es va decidir fins a l'última ronda amb un ajustat 196 a 188 punts a favor de la Selecció de Navarra en la categoria dels més petits, en la categoria dels grans la Selecció Navarresa es va imposar per un clar 198 a 107, resultant guanyadora global del Matx.
La jove jugadora de Gerb va aconseguir guanyar 2 rondes de les 9 que va disputar aconseguint 4 punts, i tot i la derrota, el fet d'haver estat seleccionada per la Federació i el compartir durant 90 minuts l'emoció del resultat i el xat del torneig va fer que la experiència fos molt positiva.