El CNL de Lleida i el Centre d'Observació de l'Univers signen un acord perquè tots els participants del programa Voluntariat per la llengua puguin gaudir d'una reducció en l'entrada al recinte.

Per Ràdio Balaguer
938 visites
F66872078Da2Be6E91Aa2E3135057240Candeleraventosa

El Centre de Normalització Lingüística de Lleida ha signat un acord amb el Consell Comarcal de la Noguera perquè totes les persones participants al programa Voluntariat per la llengua d'arreu de Catalunya puguin gaudir d'un descompte en l'entrada al Centre d'Observació de l'Univers (COU). 

El COU és un gran multiespai lúdic per a la divulgació de l'astronomia i la geologia a Catalunya, i està situat a la serra del Montsec (Àger, la Noguera). El Montsec ha rebut recentment la certificació de Destinació Turística i Reserva Starlight. Aquestes destinacions són espais visitables amb bones condicions per a la contemplació dels estels, gràcies a la seva protecció de la contaminació lumínica resulten aptes per acollir iniciatives turístiques relacionades amb l'observació del cel.  

L'entrada al COU inclou la visita a l'exposició permanent dedicada a l'astronomia i medi natural del Montsec, i a l'Ull del Montsec, un planetari digital multimèdia i una plataforma per a l'observació del cel en directe, ja que la cúpula s'obre i deixa el visitant sota l'espectacular cel del Montsec; així com la visita al Parc de Telescopis, un espai que consta de dues cúpules, per a l'observació nocturna, i un celòstat, que permet l'observació del Sol.

El programa Voluntariat per la llengua posa en contacte una persona que parla català amb una altra que vol llançar-se a parlar-lo i adquirir fluïdesa. Es demana un compromís d'una hora a la setmana, durant 10 setmanes. Es tracta de parlar en català sobre temes quotidians. No és només una de les millors pràctiques per a l'aprenentatge d'una segona llengua, sinó també una eina cohesionadora socialment i enriquidora per ambdues parts. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar