El Consell Comarcal de la Noguera signa un conveni amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya per ampliar els serveis de la Borsa d'Habitatge a tota la comarca, excepte Balaguer, que té servei propi.
El Consell Comarcal de la Noguera ha signat un conveni amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya per ampliar els serveis de la Borsa d'Habitatge a tota la comarca de la Noguera, excepte Balaguer, que té servei propi.
Els nous serveis que ofereix són la intermediació entre propietaris i llogaters d'habitatges perquè les dos parts optin a un lloguer segur i amb garanties, la tramitació d'ajuts al lloguer i assessorament sobre els contractes d'arrendament, entre altres. A més, l'accés als serveis ja no està restringit pel límit d'edat i és obert a tothom.
Aquests nous serveis s'afegeixen als que ja presta la Borsa com la tramitació dels ajuts per pagar quotes de lloguer i quotes d'amortització hipotecària impagades, i ajuts per accedir a un habitatge quan s'ha perdut l'anterior. Durant el mes de maig està previst que s'obri la convocatòria d'ajuts al lloguer per a persones que estan al corrent del seu pagament.
Per donar impuls i difusió de la Borsa d'Habitatge arreu de la comarca, la tècnica responsable s'ha anat reunint amb tots els ajuntaments per explicar-los en què consisteix el servei. Per fer-ne difusió, els ajuntaments col·locaran en un lloc visible un adhesiu identificatiu de la Borsa d'Habitatge i uns fullets informatius on s'especifiquen els serveis que presta.
A més, els ajuntaments faciliten a la Borsa informació sobre els habitatges buits disponibles i susceptibles de ser llogats als seus municipis, als propietaris dels quals s'enviarà una carta informativa perquè coneguin el nou servei.