El conseller Bernat Solé visita el Centre Estratègic de Suport Empresarial i Tecnològic de Balaguer situat al CEI. Al CESET està previst ubicar-hi l'Energy-Hublab d'innovació oberta en eficiència energètica i energies renovables
El conseller Bernat Solé ha visitat aquest dimecres el Centre Estratègic de Suport Empresarial i Tecnològic de Balaguer situat al CEI. Al CESET està previst ubicar-hi l'Energy-Hublab d'innovació oberta en eficiència energètica i energies renovables. Es tracta d'una iniciativa que forma part del projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial Green and Circular Ponent que lidera la Diputació de Lleida.
Durant la seva visita, Solé ha dit que cal posar en valor l'agenda 2030, un full de ruta que ha de permetre avançar cap a un model econòmic circular. En aquest sentit, ha destacat l'aposta de la Paeria pel projecte de la planta pilot per al reaprofitament de la fusta que s'instal·larà al polígon Campllong i l'ha qualificat com un exemple molt clar del model econòmic que defensen des de la Generalitat. Així mateix, el conseller s'ha posat a disposició de la Paeria de Balaguer i li ha ofert el suport de tot el Departament d'Acció Exterior.
Per la seva banda, el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha agraït el suport de la Generalitat en les iniciatives engegades aquí al territori per desenvolupar aquesta economia circular i sostenible però també l'acompanyament per part de la conselleria de Solé en altres temes com, per exemple, acció exterior i transparència. Segons Vidal, "com a territori teníem molts reptes i hem trobat molta comprensió i connivència per part del Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència. No ens podem quedar enrere, intentarem posicionar-nos correctament per aquest canvi de tendència que s'albira".
En la seva visita a l'edifici del CEI, el conseller Solé ha visitat l'espai de coworking, on ha saludat Mònica Castells, traductora intèrpret.
Seguidament ha visitat tres empreses del viver. L'enginyeria Agile Development Projects, on s'ha interessat per un dels seus projectes per construir una planta de bio-gas a la Torre Santamaria; la consultoria de comunicació Markina i la de màrqueting Civic Agency.
Finalment, s'ha desplaçat a la tercera planta de l'equipament per veure les instal·lacions del CESET, on s'ha d'ubicar l'Energy-Hublab d'innovació oberta en eficiència energètica i energies renovables.
El Conseller ha començat la seva visita a Balaguer a la Casa de la Paeria on ha firmat al Llibre Verd en el qual ha escrit que és un honor visitar la ciutat de Balaguer. Que ho fa en plena pandèmia, quan el municipalisme, un cop més, ha estat al capdavant, donant resposta a les preocupacions i neguits de la ciutadania. Ho fa també per posar en valor projectes com el CESET, on es demostra la clara aposta de l'ajuntament, institucions i teixit empresarial del territori per assolir els objectius de desenvolupament sostenible, inclosos a l'agenda 2030 de Nacions Unides. Des del Govern de la Generalitat tot el suport a l'ajuntament i la gent de la ciutat de Balaguer.
Durant la visita, han acompanyat al conseller el paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal; el director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible, Arnau Queralt, i altres autoritats locals.