El conseller d'Agricultura insta el sector oví i cabrum a ser emprenedor per a garantir-ne un futur òptim. Josep Maria Pelegrí ha inaugurat aquest matí la XIII Jornada Tècnica sobre aquest sector que s'ha fet al Monastir de Les Avellanes.
El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general d'Agricultura i Ramaderia, Miquel Molins, així com del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Jaume Fabà, ha inaugurat aquest matí, al monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes, a Os de Balaguer, la XIII Jornada tècnica d'oví i cabrum.
Josep Maria Pelegrí ha obert la seva intervenció destacant la importància del Pla de recuperació del sector oví i cabrum de Catalunya, que ell mateix va presentar el passat 18 d'abril i que és un compendi d'eines per a la millora del sector, un document de voluntats per a incidir sobre prioritats.
Pelegrí ha explicat que quan el va encarregar, va demanar expressament no parlar de pla d'acció o estratègic si no de recuperació en considerar que implicava "una certa pro-activitat, una voluntat tant de fer i de reaccionar davant de l'adversitat. A més, també ha dit que l'oví i el cabrum té futur a Catalunya, que pot competir amb d'altres territoris i oferir un producte diferenciat.
El màxim responsable de la conselleria ha afegit que l'esmentada pro-activitat també va acompanyada de co-responsabilitat i col·laboració, i ha agraït el treball i el compromís de tothom tot i que també ha dit que cal més implicació per superar determinats problemes.
En aquest punt, el conseller ha instat a pensar en l'important instrument que és el Pla, destacant que "en pocs sectors s'ha estat capaç de fer un pla estratègic a quatre o cinc anys vista.
Josep Maria Pelegrí ha volgut fer palès que "l'oví i el cabrum és un sector sensible als canvis, a les variacions de mercat i a la reducció del suport en forma d'ajudes i subvencions. Tot i això, ha assenyalat que ningú s'ha de quedar parat sense buscar solucions i creient que el Pla serà la salvació.
Finalment, Pelegrí ha instat a entomar amb decisió els canvis que exigeix el consumidor, treballar nous formats, obrir noves vies de promoció, fer qualitat i traslladar una imatge de territori.