El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural convoca els ajuts per a la diversificació econòmica de les zones rurals Leader. A la zona del Consorci Grup d'Acció Local Noguera – Segrià Nord la dotació serà de 618.605 euros

Per Ràdio Balaguer
530 visites
Fb6D2B26F0F193Efd84Eb3B97803Cb52Mapazonesleader

El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha obert una nova convocatòria els ajuts per a diversificació econòmica de les zones rurals Leader de Catalunya, en el marc del Pla Estratègic estatal de la Política Agrària Comuna (PEPAC) 2023-2027, corresponents a 2023, per un import de 7M€. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el pròxim 20 de gener.

L'objectiu principal d'aquests ajuts és fomentar la realització d'inversions que generin activitat econòmica en les zones rurals, la creació i/o manteniment de llocs de treball, principalment de dones i joves, i estan adreçats principalment a actuacions per a la millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris, la creació i desenvolupament de microempreses i pimes, el foment d'activitats turístiques, la conservació i millora del patrimoni rural, així com els serveis a les persones.

Els ajuts destinats a aquesta convocatòria tenen caràcter de cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i aniran a càrrec d'una partida pressupostària del Departament, dotada amb un import màxim de 3.990.000 euros, el que suposa el 57% del finançament; i la resta, 3.010.000euros, anirà a càrrec del FEADER.

Amb els projectes d'inversió que es fomentaran amb aquests ajuts està previst generar una inversió de més de 20.000.000 € en els territoris rurals Leader de Catalunya, amb l'execució de més de 200 projectes que comportaran la creació de més 150 llocs de treball, i la consolidació d'uns 800 més.

En referència als llocs de treball també cal destacar que els proveïdors que han d'executar la inversió generada són empreses ubicades a Catalunya, majoritàriament en l'àmbit rural, i, per tant, de manera indirecta també fomentaran la creació i consolidació de més Ilocs de treball durant l'execució dels projectes fomentats per l'ajut Leader.

A la zona del Consorci Grup d'Acció Local Noguera – Segrià Nord la dotació serà de 618.605 euros

La Secretaria d'Agenda Rural del Departament pot modificar aquest import segons les disponibilitats pressupostàries finals i les necessitats de cada Grup d'Acció Local, en el marc de la quantia total fixada que estableix el PEPAC 2023-2027 per al desenvolupament local Leader i els convenis corresponents.

Per a aplicar el desenvolupament local participatiu Leader durant el període de programació 2023-2027, el Departament va seleccionar 11 grups Leader amb els següents àmbits territorials, que abasten un total de 36 comarques d'arreu de Catalunya.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar