El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, aposta per mantenir el model d'explotació conjunt entre el bus i el tren de La Pobla. Així i tot, els nous trens permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys.

Per Ràdio Balaguer
955 visites
93034Ca75762256F97Ddb6Adaea113C4Tren

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que els dos nous trens que la conselleria de Territori ha adjudicat a l'empresa suïssa Stadler per la línia de la Pobla de Segur no posaran fi al model d'explotació conjunt entre el bus i el tren. 

Font ha afegit que aquests trens, que costaran 9,5 milions d'euros, permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys. Amb la posada en funcionament els dos nous trens, d'aquí dos anys, s'aconseguirà una normalització de la línia amb una millor explotació amb nous horaris i més freqüències, segons  ha manifestat Font, que a més ha afegit que la reducció de freqüències que es va fer fa dos anys va ser una qüestió d'estalvi econòmic. 

El director general de Transports i Mobilitat, ha explicat que els nous trens comptaran amb espais oberts, grans finestres i plataformes d'accés fàcil, així com espais multifunció i wi-fi. També estaran climatitzats i seran de motor dièsel. D'aquests nous trens ja se'n pot veure circular a França o Suïssa i molt aviat als Estats Units. 

Actualment, aquesta línia és propietat de la Generalitat però els dos combois que hi circulen són de Renfe, de forma que Ferrocarrils de la Generalitat ha de pagar un lloguer. 

Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%. 

Font ha presidit aquest dijous la Comissió de seguiment de la línia del tren de la Pobla de Segur on s'ha valorat molt positivament el funcionament del Tren dels Llacs que ha registrat quasi un 90% d'ocupació a més de 13 mil usuaris durant el 2013. Per aquest servei, de cara a la propera temporada, s'estudiarà introduir-hi millores que passarien, per més dies d'explotació o ampliació de l'oferta. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar