El Govern assumeix el servei de Rodalies de Lleida, que operarà FGC. El canvi millorarà la coordinació i connectivitat a Lleida, tant amb els serveis d'alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla 

Per Ràdio Balaguer
1089 visites
98803E1C47A1B7148A43549914Fa6820Elnousistemaderodaliesdelleida

El Govern ha adjudicat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya la gestió del servei de Rodalies de Lleida a partir del 2024 i transformarà l'actual R12 en les l'LR3 i LR4. Així ho ha anunciat aquest dimarts el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, on ha assegurat que la gestió de Rodalies de Lleida és "l'avançada" del model per a tot el país, "operat i gestionat des de Catalunya", ha manifestat. Entre els plans del Govern, hi ha doblar les expedicions entre Lleida i Cervera en passar de les sis a les dotze i incrementar els viatges entre Cervera de tres al dia fins als cinc.

El vicepresident del Govern ha emplaçat el govern espanyol a concretar el "traspàs complert" de Rodalies després del "traspàs de fireta del 2009" i ha deixat clar que ho plantejarà en cada reunió bilateral amb l'executiu de Pedro Sánchez. "La ciutadania no es mereix l'actual servei que està prestant Renfe a Catalunya", ha subratllat.

Puigneró ha explicat que se substituiran els trens més antics i s'incorporaran quatre noves unitats, més "sostenibles" i amb serveis a bord, com la connexió a Internet a través del wifi. Amb tot, el Govern treballa amb una previsió de més de 450.000 viatgers el 2026, xifra que representa un 55% de la demanda ferroviària respecte el 2018, les darreres dades anteriors a la pandèmia disponibles.

El nou sistema permetrà:

Doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les 6 actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes.

Incrementar les expedicions entre Cervera i Manresa, de les 3 actuals fins a les 5 previstes.

Millorar la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuïts al llarg del dia.

Millorar l'oferta en hora punta del matí

Afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei

Incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l'àmbit de Lleida i facilitar la connectivitat amb el nucli de Rodalies de Barcelona mitjançant un intercanvi d'entre 5-10 minuts.

Millorar la coordinació i connectivitat a Lleida, tant amb els serveis d'alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.

Afavorir l'eficiència i la velocitat comercial amb parades discrecionals en estacions que tinguin una demanda més baixa.

Coordinar-se i complementar-se amb el transport públic per carretera d'una manera més eficient.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar