El Govern destina 230 MEUR als ajuntaments i consells comarcals per cobrir serveis socials, 9 més que l'any passat

Per Ràdio Balaguer
485 visites
7372Fb06C11293C54534Bd432Bd24140Momentsignaturaconvenigoverniacm
El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani; el president de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), David Saldoni, i el president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Xavier Amor, han signat aquest dijous al migdia l'addenda del contracte programa 2018-2019 entre el Departament i les entitats municipalistes en matèria de serveis socials, programes relatius al benestar social i polítiques d'igualtat. 
 
L'acord subscrit dotarà aquest any amb més de 230 milions d'euros els consells comarcals i els municipis de més de 20.000 habitants, 27 milions més que la inversió del 2016 i 9 més que l'any passat, segons ha indicat el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
 
Aquesta addenda s'emmarca en l'Acord Marc que les tres parts van signar al 2016 per al període 2016-2019, amb la finalitat d'assegurar el finançament i donar continuïtat durant dos anys més a aquells programes i mesures que fins ara es pactaven anualment. 
El contracte programa permet planificar la prestació dels serveis socials bàsics i els serveis especialitzats adreçats a col•lectius com ara famílies amb infants a càrrec, gent gran, infants i adolescents, persones amb discapacitat, amb malaltia mental, amb problemes de drogodependències, afectades per la sida, persones immigrades o polítiques d'igualtat, entre altres.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar