El govern espanyol exigeix per carta al Govern explicacions per la manca de resposta dels Mossos als CDR. 'Aparentment ha existit un desistiment de les funcions que té atribuïdes aquest govern'

Per Ràdio Balaguer
520 visites
91E35E383C91F799B4Fa706048B5Dae6Cdrpeatges
El govern espanyol ha demanat aquest dilluns per carta al govern de la Generalitat que expliqui la suposada manca de resposta dels Mossos d'Esquadra davant les actuacions d'aquest cap de setmana dels CDR, que han tallat diverses vies i han aixecat peatges. És la primera de les "mesures de reacció" que ha promès la vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, i que Pedro Sánchez podria desplegar el pròxim dimecres al ple monogràfic sobre Catalunya al Congrés dels Diputats. 
 
En total, són tres cartes que la vicepresidenta Calvo, el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska i el de Foment, José Luis Ábalos, han enviat als seus homòlegs Pere Aragonès, Miquel Buch i Damià Calvet. L'executiu espanyol s'interessa pels motius pels que els Mossos no van actuar per impedir que s'aixequessin els peatges i per garantir la llibertat de moviment. "Aparentment ha existit un desistiment de les funcions que té atribuïdes aquest govern amb conseqüències tan de caràcter econòmic i social com per a la seguretat pública", diu la missiva enviada a Aragonès.
 
Per la seva banda Pere Aragonès ha replicat al govern espanyol que els Mossos d'Esquadra es guien "sempre" per criteris tècnics i policials. En una entrevista al canal de notícies de TVE, el vicepresident del Govern ha contestat d'aquesta manera les acusacions de l'executiu estatal a l'entorn de l'actuació dels Mossos durant els talls d'autopistes i l'aixecada de barreres dels CDR durant el cap de setmana. Aragonès també ha anunciat que el Govern donarà la resposta "oportuna" a l'executiu estatal on s'explicarà "amb més detall" quina ha estat l'actuació dels Mossos durant les accions dels CDR. 
 
En tot cas, el vicepresident ha reiterat que aquesta actuació policial "es guia sempre per la professionalitat, per criteris tècnics i policials, no per criteris d'oportunitat política".
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar