El Govern ha adjudicat els projectes constructius de les variants de la C-53 a Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Tornabous (Urgell), amb una inversió de 645.000 euros entre les dos rondes que han d'evitar el pas d'uns 10.000 vehicles al dia.

Per Ràdio Balaguer
727 visites
Storage
El Govern ha adjudicat els projectes constructius de les variants de la C-53 a Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Tornabous (Urgell), amb una inversió de 645.000 euros entre les dos rondes que han d'evitar el pas d'uns 10.000 vehicles al dia pel centre de les localitats. En el cas de Bellcaire, es tracta d'una variant de cinc quilòmetres pel sud de la població, mentre que la de Tornabous serà de més nou quilòmetres.  
 
Aquestes variants han de millorar la seguretat en aquests trams urbans de l'eix viari entre Tàrrega i Balaguer. 
L'alcalde de Bellcaire, Jaume Montfort, valora aquest anunci de forma molt positiva. 
 
Àudio 
 
El municipi de Bellcaire fa anys que reclama aquesta variant per millorar la seguretat. La intensa circulació ha provocat un total de 18 morts els últims anys, bàsicament per atropellaments.
 
Àudio 
 
A l'espera de la redacció del projecte definitiu de construcció de la variant, l'ajuntament de Bellcaire està redactant un pla local de seguretat viària.
 
Àudio 
 
La variant de Bellcaire no és l'única reivindicació d'aquest municipi en matèria de carreteres. Jaume Montfort, i l'alcalde de Linyola, Àlex Masses, reclamen a la Generalitat la millora integral de la carretera que uneix les dos poblacions, de poc més de quatre quilòmetres, amb un alt volum de trànsit i molt deteriorada en aquests moments. Segons Montfort, en aquesta via hi circulen molts vehicles i també es registren força accidents.
 
Àudio 
 
Si no hi ha una resposta ben aviat a la demanda de millora d'aquesta via, els dos municipis, Bellcaire i Linyola, no descarten emprendre mobilitzacions i altres actes de protesta.
 
D'altra banda, el Govern també ha adjudicat per 658.038 euros mesures per corregir l'impacte ambiental de la variant de la C-13 a Vilanova de la Barca, amb treballs per enjardinar zones limítrofes. El traçat és de cinc quilòmetres i la Generalitat estudia el projecte per continuar el desdoblament cap a Térmens.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar