El grup del PSC al Parlament de Catalunya demana al Govern incloure les obres de l'autovia C-13 de Balaguer i l'accés al polígon Campllong al pressupost de la Generalitat
La portaveu del Grup Municipal Socialista a la Paeria de Balaguer, Lorena González, assegura que des del PSC utilitzarem totes les eines al nostre abast per aconseguir les inversions i millores que Balaguer necessita.
El passat 29 de desembre els diputats del PSC per Lleida al Parlament de Catalunya Òscar Ordeig, Judith Alcalà i Sílvia Romero van explicar les propostes relatives a la demarcació de Lleida, Pirineu i Aran incloses en aquest document. Entre les inversions recollides s'hi troben dos projectes que afecten directament al municipi de Balaguer: la finalització de les obres de l'autovia C-13 entre Lleida i Balaguer i l'accés al Polígon Industrial Campllong pel vessant nord, que connecti amb la C-13 i C-26.
Aquestes dues actuacions ja han estat demanades en els últims mesos pel Grup Municipal Socialista de Balaguer al ple de la Paeria de Balaguer. Al ple de novembre els socialistes van presentar una moció relativa a les millores del Polígon Industrial Campllong, en la qual demanaven diverses actuacions, com la reparació dels carrers o instar l'INCASÒL a fer l'ampliació del polígon industrial i l'accés pel vessant nord de l'esmentat polígon; una reivindicació que els empresaris afectats per la falta d'aquesta entrada fa anys que exigeixen. Aquesta moció va ser rebutjada per l'equip de govern, d'ERC, al·legant que ja s'estaven fent aquestes peticions i que no tenia sentit.
La portaveu del Grup Municipal Socialista a la Paeria de Balaguer, Lorena González, ha destacat a través d'un comunicat, que "és necessari posar fil a l'agulla en aquest tema. Fa molts anys que cal fer inversions per millorar el nostre polígon i donar un impuls al teixit industrial i productiu de la ciutat". En el mateix comunicat González també ha posat de relleu la importància de "defensar i reivindicar des de l'Ajuntament l'autovia de Lleida-Balaguer, més encara a l'assabentar-nos pels mitjans de comunicació que el Govern planteja reduir la via de 4 a 3 carrils; és a dir, deixar de tenir una autovia per fer una carretera de dos carrils en una banda i un en l'altra". "No podem perdre més temps i hem de marcar posicionament des de ja quan el que està en joc és deixar-nos perdre l'autovia; un projecte que va néixer amb el Govern tripartit i que és totalment necessari per vertebrar la nostra connexió amb el territori", ha afegit González.
En declaracions a Ràdio Balaguer Lorena González ha explicat respecte a l'import de les inversions, 12 milions d'euros per a la finalització de les obres de l'autovia C-13 entre Lleida i Balaguer, i d'un milió per a l'accés al Polígon Industrial Campllong, ''són xifres aproximades i es tracta d'una primera partida, però que són un primer pas'' i ''veiem que des del Govern de Balaguer, no s'estan fent suficients esforços per a que això esdevingui una realitat'' ha afegit.
Lorena diu que ''nosaltres anirem a negociar uns pressupostos de la Generalitat tant importants i necessaris, i incloure unes inversions en el territori i dins d'aquestes incloure les dues propostes és un logro''.