El grup municipal de Junts per Balaguer a la Paeria presentarà en el ple d'aquest dijous una moció per a la recuperació del Convent de Sant Francesc, catalogat com a Bé Cultural d'Interès Local des de 1983

Per Ràdio Balaguer
952 visites
7Fe9Fe8401217B66Be5A6D78A87Edab6Esglesiasantfrancesc14

El grup municipal de Junts per Balaguer a la Paeria presentarà en el ple d'aquest dijous una moció per a la recuperació del Convent de Sant Francesc, Bé Cultural d'Interès Local.

En la moció, segons ha explicat a Ràdio Balaguer el regidor de Junts, Guifré Ricart, insten el Consell Comarcal a executar les obres necessàries per a la reposició de l'edifici a la situació original i restaurar-lo adequadament; a presentar un projecte d'usos de l'edifici, destinat a usos culturals i en cap cas a dependències administratives i a paralitzar qualsevol llicència d'obres d'aquest edifici, fins que estigui solucionada la restitució de l'estructura original del BCIL i tancades les dues infraccions urbanístiques que es van cometre en el seu dia.

Segons el regidor de Junts, Guifré Ricart, han decidit presentar la moció després d'estudiar conjuntament amb els companys de Junts al consell comarcal el projecte d'obres per ampliar les oficines del l'ens comarcal cap al convent i després de constatar que les obres de construcció d'un nou forjat al Convent de Sant Francesc de l'any 2005 no tenien l'aprovació de la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural a Lleida ni, en conseqüència, tampoc de l'ajuntament de Balaguer d'aquell moment.

L'any 1983 l'edifici del convent de Sant Francesc va ser catalogat com a BCIL (Bé Cultural d'Interès Local), catalogació que segueix vigent actualment.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar