El lideratge de les DO catalanes es reforça a Catalunya l'any 2017. La quota de consum de vins de les DO catalanes per part dels consumidors de Catalunya ha augmentat 2,52 punts percentuals respecte al 2016.
A Catalunya, es reforça la tendència a guanyar quota de mercat de les Denominacions d'Origen catalanes en detriment de les grans competidores. Aquest creixement és més important en valor (8,04%) que en volum (2,03%). Així es desprèn de l'informe Nielsen encarregat per l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI).
En relació amb el període analitzat de l'any 2016 la quota de mercat s'ha incrementat en 2,52 punts percentuals, passant del 33,19% al 35,71% i l'increment del volum de vendes ha estat de l'11,87%, passant de 16.207 a 18.131 milers de litres.
L'informe també constata que, de les tres Denominacions d'Origen amb més consum a Catalunya, dues són catalanes i que totes les Denominacions d'Origen catalanes pugen a Catalunya, excepte la DO Empordà i la del Penedès.
D'altra banda, les xifres indiquen que el mercat de vi amb DO a Catalunya augmenta el 3,96% en volum i el 7,68% en valor.
Aquestes dades confirmen que el creixement del consum de DO catalanes al canal hostaleria ha estat superior al canal alimentació, amb un augment d'un 4,56% i 3,59%, respectivament.
El conjunt de totes les DO catalanes lidera el rànquing de vendes en volum a Catalunya, amb el 35,71% de quota de mercat, per davant d'altres denominacions d'origen espanyoles. Tenint en compte només les DO catalanes, la quota de mercat a Catalunya en volum està liderada per la denominació d'origen Catalunya (11,79% de quota), seguida de Penedès (10,91%), Terra Alta (3,43%), Costers del Segre (2,70%) i Montsant (2,39%).
El consum de les DO catalanes a la resta de l'Estat espanyol presenta una lleugera disminució a la major part de Denominacions d'Origen.