El Marc Unitari de la Comunitat Educativa convoca concentracions demà a la tarda sota el lema 'No ens toqueu... l'Educació'. A Balaguer, la concentració es farà a les 19h davant de l'Ajuntament.

Per Ràdio Balaguer
897 visites
El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), que aplega una quinzena d'entitats i organitzacions relacionades amb el sistema educatiu de Catalunya, ha convocat la ciutadania a una concentració en defensa de l'Educació demà a la tarda davant dels ajuntaments de totes les capitals de comarca de Catalunya.
 
En el comunicat que ha difós,  el MUCE condemna les declaracions al voltant del suposat adoctrinament de l'escola a Catalunya tot denuncinat que els sembla "una falta de respecte per tots els i les docents de Catalunya, atacant la seva professionalitat com a eina política per centralitzar les competències educatives".
 
Entre d'altres el MUCE també creu que aquest atac no és només contra els docents, és un atac contra l'educació pública, educació pública que ha sigut i és, diu, "la garant del clima de respecte social que es viu a Catalunya".
 
Aquest matí, el portaveu del sindicat USTEC-STES, Ramon Font, ha advertit contra la intervenció del sistema educatiu per part del govern del PP perquè considera que no té una visió centrada de la societat catalana. Font ha criticat que el mateix partit, el PP, que ha inclòs l'assignatura de religió entre les avaluables a la LOMCE, acusi les escoles catalanes d'adoctrinament. En clau personal, Font ha deixat clar que si arriba l'ordre de fer classes en castellà no l'acatarà, i que creu que tampoc ho farà la majoria de la comunitat docent. El portaveu sindical, en nom del MUCE, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa ha demanat unitat per a les concentracions convocades per aquest dimecres en defensa del sistema educatiu.
 
A Balaguer, la concentració es farà a les 19 h davant de l'Ajuntament.
 
D'altra banda, aquesta nit, a les 20.30 h, el CDR Balaguer (Comitè de Defensa de la República) durà a terme una nova acció per empaperar diferents carrers de la ciutat amb cartells amb la paraula independència.
 
El punt de trobada serà la plaça de la Sardana. Els cartell es poden descarregar a través de la pàgina web empaperem.ga. Als qui no en portin, però, se'ls facilitaran cartells allà mateix.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar