El paer en cap de Balaguer es reunirà a principis del mes d'agost amb el director general d'Infraestructures de la Mobilitat, David Prat, per parlar sobre el projecte de tramviarització de la ciutat
El paer en cap de Balaguer es reunirà properament, a principis del mes d'agost amb tota probabilitat, amb el director general d'Infraestructures de la Mobilitat, David Prat, per parlar sobre el projecte de tramviarització de la ciutat.
Un dels objectius de Jordi Ignasi Vidal, amb aquesta trobada, és poder desencallar el tema dels canvis urbanístics i patrimonials en relació al projecte del tren tram al seu pas per la ciutat. Així ho va avançar en el darrer programa del Directe a la Paeria de Ràdio Balaguer.
Segons Vidal, el pla urbanístic actual preveu el soterrament de la línia del tren, un projecte inicial que després va ser substituït per l'actual, que busca la integració urbana de les vies del tren al seu pas per la capital i per la qual cosa cal fer les modificacions necessàries.
El paer en cap va explicar que independentment que es faci el projecte, del qual, diu, "queden serrells", cal treballar en paral·lel en aquests temes perquè no es retardi encara més tot plegat.
Els canvis urbanístics que s'han de fer a la zona afecten aspectes com el càlcul de l'edificabilitat, les assignacions de terreny a cadascuna de les parts i la definició de les zones verdes, entre altres. És a dir, que damunt la taula es posaran aspectes com les compensacions i correccions en zones verdes que incloïa el projecte inicial que contemplava el soterrament de la via al seu pas per Balaguer.
La Generalitat va adjudicar a finals del 2020 la redacció del projecte de la millora de la integració urbana de la línia d'FGC Lleida-la Pobla al seu pas per Balaguer per un import de 79.000 euros.
L'actuació d'integració urbana de la línia de la Pobla al seu pas per Balaguer permetrà millorar la permeabilitat d'un costat i altre de la via i suposarà una inversió estimada en 10 MEUR.
Recordem també que el projecte inclourà les propostes i demandes que la passada legislatura ja va fer a la Generalitat l'equip de govern encapçalat per Jordi Ignasi Vidal i que passen per una major "permeabilitat" en el projecte; més passos cap a la trama urbana de l'altre costat de la via del tren, on ja hi ha molts serveis com col·legis, la piscina o la zona esportiva, a banda de l'àrea d'Inpacsa, i situar l'andana més cap al sud per permetre la continuïtat del carrer Sant Crist.