El Paer en Cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal es mostra convençut i espera, que el projecte que preveu la construcció d'una planta pilot de biorefiniria a Lleida, es faci finalment al polígon Camp Llong de Balaguer.

Per Ràdio Balaguer
908 visites
123E7302C63F2Acf9933587Ec0Fddb9Dpoligoncampllong2Earth
Recordem que  la Diputació i la UdL, amb finançament europeu, volen impulsar una biorefineria pilot. La iniciativa forma part dels dos projectes d'Especialització Competitiva Territorial que lidera el Patronat de Promoció Econòmica (PROMECO) de la Diputació. Els projectes d'Especialització i Competitivitat territorial (d'ara endavant, PECT) són iniciatives que impulsen els agents del territori i lideren les entitats públiques locals per promoure actuacions que contribueixin a la transformació econòmica del territori i tinguin un fort component d'innovació.
 
En aquest cas es tracta de dos projectes que pivotaran sobre quatre eixos: el del sector agroalimentari, el de la multifuncionalitat dels serveis ecosistèmics (en els que s'inclou el turisme), l'eficiència energètica i les energies renovables. Precisament, és en aquest darrer en el qual es vol posicionar la ciutat de Balaguer, segons va explicar fa uns dies el Paer en Cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal.
 
Segons Vidal, després d'una nova reunió celebrada la setmana passada per parlar de la ubicació de la planta amb Diputació, l'empresa encarregada del projecte i la Paeria entre d'altres,  considera que donades les característiques favorables del municipi, en quant a la situació geogràfica per la proximitat amb zones de biomassa, com puguin ser fusta dels boscos de zones de muntanya o fusta dels arbres fruiters; a més de la capacitat del polígon Campllong per acollir una instal•lació d'aquest tipus, espera que s'acabi instaurant a la capital de la Noguera aquest proba pilot i en un futur la biorefiniria.
 
Tall de veu...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
El paer en cap també ha destacat que una planta d'aquestes característiques també servirà per impulsar encara més el CEI Balaguer. Vidal diu que des de la Paeria volen que aquest sigui un centre de dinamització i creació de ciència i tecnologia i per generar nous llocs de treball i potenciar la instal•lació de noves empreses al polígon. En aquet sentit Vidal ha dit que també participen en un altre projecte d'especialització del PECT al CEI de Balaguer, un projecte que espera es resolgui al mes de maig.
 
Tall de veu...
 
Els Projectes d'Especialització Competitiva Territorial (PECT) que lidera la Diputació es van presentar el novembre passat i estan valorats en un total de 7,5M€. Tot i encara no tenir la resolució definitiva, que arribarà durant el segon trimestre de 2020, ahir es va celebrar una reunió a la Diputació de Lleida i la setmana que ve, com sentíem, n'hi ha prevista una altra.
 
La finalitat dels projectes és la de crear una estructura territorial d'innovació oberta i col•laborativa orientada a impulsar i gestionar la transformació del model econòmic actual del territori cap a un model d'economia verda, altament especialitzada en la producció d'aliments, béns, serveis i energia  a partir de l'explotació sostenible del capital natural i recursos endògens disponibles, que contribueixi a la generació d'un model de desenvolupament territorial sostenible, inclusiu i generador de benestar.
 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar