El Patronat de Turisme presenta a Madrid l’oferta de turisme actiu de Lleida i reforça el lideratge de la destinació en aquest sector

Per Ràdio Balaguer
84 visites

En una acció conjunta amb l’Agència Catalana de Turisme i l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà i que ha tingut com a protagonistes els 40 anys de ràfting a la Noguera Pallaresa i les activitats d’aigua, terra i aire que s’ofereixen al Pirineu i les Terres de Lleida

 

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dimarts a Madrid l’oferta de turisme actiu del Pirineu i les Terres de Lleida, amb l’objectiu de reforçar el lideratge de la destinació en aquest sector. L’acte, al qual han assistit una vintena de periodistes de mitjans especialitzats, s’ha organitzat conjuntament amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà.

 

El director del Patronat, Juli Alegre, ha explicat que “aquesta acció a Madrid és clau per refermar la nostra presència en un mercat estratègic i per continuar posicionant Lleida com una destinació de referència per als amants de la natura, l’aventura, la cultura i la gastronomia”. En aquest sentit, Alegre ha recordat que “l’any passat ja vam constatar un increment dels turistes de l’Estat que van visitar Lleida i van contractar activitats de turisme actiu i el nostre objectiu és promocionar la nostra oferta per consolidar aquest creixement”.

 

Alegre ha afirmat que “cada cop més, el viatger espanyol opta per destinacions menys massificades, més autèntiques i vinculades a la natura, amb una creixent preferència per escapades curtes al llarg de tot l’any i experiències personalitzables que combinen activitat física, gastronomia local i immersió cultural”. En aquest context, el director ha assegurat que “l’oferta de Lleida, basada en espais naturals singulars, propostes de turisme actiu, benestar i sostenibilitat, encaixa plenament amb la demanda actual, especialment entre els viatgers que busquen experiències úniques i de qualitat, consolidant així Lleida com una destinació competitiva, diversa i alineada amb els nous valors del turisme responsable”.

 

Durant la seva intervenció, Alegre ha destacat l’àmplia oferta d’activitats de terra, aigua i aire que ofereixen les 280 empreses d’esports d’aventura del Pirineu i les Terres de Lleida. El director també ha explicat als assistents que el turisme actiu genera un impacte econòmic de més de 114 milions d’euros i un total de 1.857 llocs de treball, segons es desprèn de l’estudi de la Càtedra de Turisme d’Interior i Muntanya de la Universitat de Lleida (UdL) que es va presentar la setmana passada.

 

El 40è aniversari del ràfting a la Noguera Pallaresa ha estat un altre dels protagonistes de l’acte d’aquest dimarts a Madrid. El president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà, Flòrido Dolcet, ha explicat que “l’efemèride ens permet posar el focus en una proposta pionera a l’Estat i que va impulsar la construcció de la nostra oferta de turisme actiu, que actualment és líder”. La presentació també ha comptat amb la participació de la responsable del Mercat Espanyol i Portugal a l’ACT, Núria Perich.

 

El Patronat prepara diferents accions durant aquest any per promocionar l’oferta del Pirineu i les Terres de Lleida als mercats català, estatal i internacional, amb la col·laboració del sector turístic i de l’ACT. Alegre ha assegurat que entre aques

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar