El ple de la Paeria de Balaguer portarà a debat aquest dijous l’aprovació de la segona addenda del conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i la Paeria de Balaguer per a l’execució de les obres d’ampliació de l’Escola Mont-Roig
La sessió ordinària del mes de novembre del ple municipal portarà a debat, per a la seva aprovació, la segona addenda al conveni de col·laboració del 25 de maig de 2021, formalitzat entre el Departament d’Educació i la Paeria de Balaguer per dur a terme les obres d’ampliació de l’Escola Mont-Roig.
Les obres d’ampliació arrosseguen un retard arran de les modificacions que es van haver de fer al projecte, fet que va suposar incrementar el pressupost final fins a més de 3,5 milions d’euros, un milió tres-cents mil més del previst inicialment. Aquests diners els avançarà la Paeria, amb el compromís que el Departament d’Educació els retorni a la ciutat en diferents anualitats. Precisament aquest punt és el que ha provocat els retards. La situació ha generat malestar en la comunitat educativa del centre, que des de l’inici del funcionament de l’escola ha vist com l’alumnat continua en barracons.
La paera en cap de Balaguer, Lorena González, ha explicat que estaven pendents que el Departament d’Economia alliberés les partides necessàries per cobrir la totalitat del cost. González ha afirmat que, una vegada el conveni estigui aprovat, s’enviarà novament al Departament d’Educació, i la previsió és que a partir del mes de gener es pugui començar a treballar per licitar l’obra.
L’Escola Mont-Roig va iniciar la seva activitat el curs 2007-2008. Inicialment, la construcció del centre es va plantejar en dues fases. La primera fase de l’edifici es va executar, mentre que la segona va quedar pendent, de manera que una part del col·legi està edificada i l’altra continua en mòduls prefabricats.
La futura obra preveu la retirada d’aquests mòduls i la continuació de l’edifici, incorporant noves aules, menjador, gimnàs, vestidors, una pista esportiva i zones verdes.
L’objectiu principal de l’ampliació és completar aquesta segona fase per tal que l’escola Mont-Roig esdevingui un centre d’una línia. El projecte contempla la construcció de tots els espais en planta baixa i inclourà aules amb parets mòbils. A més, hi haurà passadissos amb molta llum natural i s’aposta per l’eficiència energètica amb la instal·lació de plaques solars, aerotèrmia i sòl radiant. També es preveuen reformes a l’edifici antic, on s’instal·laran claraboies a la zona del passadís, actualment molt fosca, i s’obriran portes específiques que milloraran la ventilació.