El president de la Diputació de Lleida ha visitat aquest dilluns les obres del carrer Barcelona en el tram comprès entre el Passeig de l'Estació i el carrer Almatà. La Paeria l'obrirà demà al trànsit després de mesos d'obres
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha visitat aquest dilluns les obres del carrer Barcelona en el tram comprès entre el Passeig de l'Estació i el carrer Almatà, un tram de via que la Paeria obrirà, finalment, demà al trànsit després de mesos d'obres.
Talarn també ha visitat les obres que s'estan ultimant a l'antic Molí de l'Esquerrà, on la Paeria té intenció d'habilitar-hi un alberg juvenil.
Abans de la visita d'obres, el president provincial ha estat rebut a la casa de la Paeria pel paer en cap i la resta d'autoritats locals. Allà ha signat al Llibre d'Honor de la ciutat.
Durant la seva estada a la ciutat el president de la Diputació ha dit que Balaguer és un dels motors econòmics de la província i ha assenyalat que la visita d'avui forma part de les moltes que es fan pel territori per veure com els diners que es fan arribar als diferents municipis serveixen per millorar la vida dels ciutadans. També per comprovar, ha dit Talarn, que el nou sistema d'assignació de subvencions està donant resultats.
Precisament, el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha agraït el canvi en la manera de repartir les ajudes als diferents municipis, "un recolzament molt diferent al de la passada legislatura", ha dit Vidal.
El tram del carrer Barcelona que s'ha millorat, entre el Passeig i el carrer Almatà, serà a partir d'ara serà d'un sol sentit de circulació des de la Plaça de la Sardana fins a la variant i es mantindran les dues línies d'aparcaments.
Avui Talarn i Vidal han visitat el final de l'obra a l'espera que demà ja s'obri al trànsit, un cop feta la neteja de la zona.
El projecte d'arranjament del carrer Barcelona, en el tram comprès entre el Passeig de l'Estació i el carrer Almatà, ha comptat amb un pressupost de més de 500.000 euros i les obres han consistit en la substitució de la xarxa d'aigua, del gas i de la il·luminació. També s'haurà renovat tota la pavimentació de la calçada i de les voreres i s'haurà plantat nou arbrat.
D'altra banda, la Paeria de Balaguer encara la recta final de les obres a l'antic Molí de l'Esquerrà, que també han visitat avui el president de la Diputació i el paer en cap, que ha recordat que entre les dues obres s'han invertit més de 800.000 euros.
Al Molí, els darrers dies s'ha procedit a instal·lar els tancaments, la climatització i també s'ha fet la pavimentació de les sales. L'equipament s'està deixant preparat per qualsevol ús amb un disseny versàtil a l'espera que s'acabi de decidir si s'acabarà destinant a alberg juvenil.
Les obres a l'antic Molí de l'Esquerrà van començar durant el mes de gener d'enguany i des d'aleshores s'ha actuat a la planta baixa, el soterrani de l'edifici i una part de l'estructura, és a dir, aquelles parts que no tenen a veure amb els usos.
