El restaurant Nova Fontblanca de Balaguer presenta una denúncia a la comissaria dels Mossos d'Esquadra per haver rebut amenaces. L'establiment ha generat polèmica per alguns dels noms dels plats que ofereix
El propietari del restaurant Nova Font Blanca de Balaguer va presentar ahir al vespre una denúncia davant els Mossos d'Esquadra arran de les amenaces que assegura haver rebut en les darreres hores a través de les xarxes socials i de trucades telefòniques per la polèmica generada pels noms de dos dels plats que l'establiment té a la seva carta.
En concret, la Nova Font Blanca ofereix al seu menú plats que porten per nom 'Guàrdia Civil andalús a la brasa' i 'Mans de jutges i fiscals del Constitucional a baixa temperatura'. La resta de plats d'aquesta carta que es pot consultar per Internet al lloc web del restaurant tenen noms comuns.
Així mateix, al menú hi figura el missatge 'Salut i República i que Déu nostre senyor vos guardi', una referència que, segons recull l'ACN, també ha despertat rebuig per part d'alguns usuaris a les xarxes socials.
Posant com exemple els dos plats amb el polèmic nom que ofereix l'establiment balaguerí, el diputat del PP de Lleida al Congrés, José Ignacio Llorens, va exigir ahir al govern espanyol l'aplicació del 155 a Catalunya davant la ''provocació constant independentista''.
En aquest sentit, Llorens considera que declaracions com les de Carmen Calvo, que va indicar després que el president de la Generalitat, Quim Torra, fes referència a que calia ''atacar l'Estat'', que l'Estat no se l'ataca ''amb una frase'', donen ''carta blanca al separatisme''.
Llorens també es mostra convençut que polèmiques com la del restaurant de Balaguer es multiplicaran durant les properes setmanes a mesura que s'aproximin dates com el 6, el 7 i l'11 de setembre o l'1 d'octubre.