El sector de la fruita apressa per al 2018 a diversificar mercats exteriors. La campanya de fruita de pinyol s´ha saldat amb un descens de prop d´un 2% de les exportacions.
El sector fructícola necessita exportar i un dels objectius que s'ha marcat per a aquest any és, segons publica el diari Segre, diversificar els seus mercats exteriors, gairebé monopolitzats en aquests moments pels països comunitaris, segons la federació d'exportadors estatals Fepex, organització de la qual forma part la catalana Afrucat. La Comissió Europea ha plantejat de fet la importància de diversificar mercats i en un reglament del Parlament Europeu i del Consell, que ha entrat en vigor aquest any, contempla la inclusió d'accions promocionals per diversificar mercats. Fepex explica que un dels seus articles amplia les mesures de gestió de crisi de les organitzacions de productors i les seues associacions per incloure activitats destinades a diversificar i consolidar els mercats de fruites i hortalisses. Tot plegat en un moment en què ja es pot fer balanç de la campanya d'exportació de la fruita de pinyol de Lleida (préssecs, nectarines i paraguaians fonamentalment) i que, segons les dades provisionals de la secretaria d'Estat de Comerç, no és positiu. El balanç de vendes en altres països se salda entre el gener i l'octubre amb vendes de poc més de 266 milions d'euros, davant els 271,37 de les mateixes dates de l'any 2016. Estem parlant d'un descens en facturació d'un 1,93 per cent.