El sector de la restauració de Balaguer torna a sortir avui al carrer com a acte de protesta contra la pròrroga de les restriccions per la pandèmia. D'altra banda, l'ACB farà demà dimecres el sorteig de la campanya comercial de Nadal
El sector de la restauració de Balaguer torna a sortir avui al carrer com a acte de protesta contra la pròrroga de les restriccions imposades a causa de la pandèmia.
L'acte consistirà en una marxa lenta de vehicles que sortirà a les 5 de la tarda des de la plaça Mercadal de Balaguer i recorrerà alguns carrers de la ciutat, segons ha explicat a Ràdio Balaguer el propietari d'un dels bars de la capital i president de l'ACB, Jaume Cañada. Des del col·lectiu de la restauració es vol que la d'avui sigui una protesta massiva per la qual cosa demanen que també s'hi sumi el comerç en general i tota la ciutadania que els vulgui donar suport.
Jaume Cañada valora de forma molt negativa les últimes mesures restrictives decretades pel Procicat i que la setmana passada es van prorrogar inicialment fins al dia 24 de gener. Segons Cañada, "amb els horaris establerts al sector de la restauració no hi ha activitat econòmica, a la tarda pràcticament no hi ha ningú al carrer, els comerços se'n ressenteixen i la campanya de rebaixes serà pràcticament nul.la". A més, Cañada recorda que el confinament municipal que està vigent es nota molt a Balaguer, sobretot el dissabte. També apunta que el tancament dels comerços no essencials el dissabte no ajuda gens al sector de la restauració.
D'altra banda, pel que fa al sorteig de la campanya comercial de Nadal que l'ACB tenia previst fer a principis de mes i que, com sentíem, han ajornat uns dies, Jaume Cañada ens ha avançat que, finalment, es farà demà. Pel que fa a aquesta campanya, el balanç que fan des de l'ACB tampoc no és massa bo també a causa de les restriccions per la covid-19.
La campanya, duta a terme per l'Associació de Comerciants de Balaguer ACB i el gremi de restauració sota l'eslògan 'Aquest Nadal tots sumem ! pretenia donar suport als sectors més afectats per la crisi sanitària i crear una sinèrgia entre comerç i restauració, de manera que les compres premiades del comerç es convertissin en vals per gastar en sector de la restauració i viceversa.
En total se sortejaran 3000€ (en vals de consumició i compra).
El sorteig es farà entre totes les compres i consumicions als establiments adherits a l'ACB que es van fer entre el 4 de desembre fins el 6 de gener 2021.