El TC notifica Torrent de les conseqüències penals de desobeir les resolucions. La CUP es torna a oferir a entrar a la Mesa per 'fer valer' la sobirania del Parlament després de l'advertiment del TC.

Per Ràdio Balaguer
727 visites
311B22Cf6Bcf330F9916B3021F268709Parlamentgeneralitat
El secretari judicial del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha començat a notificar aquest dijous al president del Parlament, Roger Torrent, i als membres de la Mesa de la suspensió del Tribunal Constitucional (TC) de part de la resolució de la cambra catalana que defensa l'autodeterminació i torna a reprovar Felip VI. El secretari judicial ha fet entrega així de l'advertència de l'alt tribunal on se'ls avisa d'"eventuals responsabilitats, inclosa la penal" en les quals "podrien incórrer" si "eludeixen la suspensió acordada" i els recorda "el seu deure d'impedir o paralitzar qualsevol iniciativa, jurídica o material, que directa o indirectament suposi ignorar o eludir" les sentències prèvies del TC. De moment, els membres de la Mesa de Cs, ERC i PSC ja han estat notificats.
 
La CUP ha reiterat el seu oferiment per a entrar a la Mesa del Parlament, després que el TC hagi advertit els membres de conseqüències penals si eludeixen la suspensió del tribunal a la resolució sobre la reprovació del Rei i l'autodeterminació, si és "per fer valer la sobirania de la cambra, i els drets civils, socials i polítics, per damunt de qualsevol altra imposició". En una roda de premsa al Parlament, la diputada Maria Sirvent ha afirmat que la seva formació seguirà impulsant les iniciatives "oportunes", com la reprovació del Rei o la defensa del dret d'autodeterminació, tot i el que digui el TC. "En res ens condicionarà", ha argumentat. La CUP també ha reclamat defensar els drets i mantenir la "mobilització sostinguda en temps i territori". 
 
"Venen funcionaris dels jutjats a amenaçar-nos en nom del TC, ens amenaça amb més violència la Guàrdia Civil sense cap tipus de complex i ens amenaçarà també un poder judicial, policial i institucional que vol humiliar un poble que, amb el cap alt, defensa els seus drets", ha exposat en una roda de premsa al Parlament. "Si ens hem de posicionar entre amenaces i una defensa dels drets, defensarem els drets", ha dit.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar