Els Bombers de la Generalitat han treballat en diferents serveis aquest Sant Joan amb força activitat a la muntanya. De manen molta prudència en les activitats al medi natural i recorden els consells bàsics de seguretat a la muntanya

Per Ràdio Balaguer
509 visites
5029C45755F984D0Fde81A9A2090427Bunnamed

Els Bombers de la Generalitat han treballat, avui per Sant Joan, en diversos serveis al medi natural. La majoria, per rescatar persones accidentades durant l'activitat, i també per alguna recerca que s'ha pogut resoldre satisfactòriament.

 

A les 12.35 hores, els GRAE (Grup d'Actuacions Especials) s'han activat amb una dotació terrestre en ser alertats que dues persones (un adult i un menor) havien caigut en una zona boscosa i de difícil accés per l'ambulància, a les Gorgues d'en Surita, a Riudaura (Garrotxa).

 

L'adult ha estat evacuat, amb llitera, fins a l'ambulància del SEM. El menor s'havia regirat el turmell.

 

Pocs minuts després. A les 12.42 hores, s'alertava d'una persona també caiguda en una zona de difícil accés al Pont de les Tries d'Olot (Garrotxa). S'han desplaçat dues dotacions dels Bombers i el SEM ha fet el seu trasllat a un centre sanitari amb l'ambulància.

 

A Sant Llorenç d'Hortons (Alt Penedès) s'han activat dues dotacions (avís 14.06 hores) per una persona que s'ha fet mal a la cama en caure per un desnivell d'uns 5 metres en saltar a l'aigua al gorg de Sant Joan de Samora, a prop de Can Raimundet.

 

Fins al lloc també s'ha desplaçat l'helicòpter del SEM que ha realitzat el trasllat del ferit.

 

A les 14.45 hores, l'helicòpter de rescat amb efectius GRAE dels Bombers de la Generalitat i unitat equip ERI (Equip de Rescat i Intervenció) del SEM, s'han desplaçat a la zona del Turó de Galzeran de Tiana (Maresme), per una persona que ha caigut en un camí de muntanya. El ferit ha estat evacuat amb l'helicòpter de Bombers fins a l'Hospital Can Ruti de Badalona.

 

A Matadepera (Vallès Occidental) s'ha activat a les 15.12 hores una dotació terrestre per localitzar una persona indisposada al camí dels Monjos, a la Mola. Juntament amb efectius de la Policia Local, que són qui l'han localitzat, se l'ha acompanyat fins a la zona d'aparcament de Can Robert on hi havia una ambulància del SEM que li ha fet una revisió in situ.

 

 

 

No deixis d'extremar les precaucions

 

Un dia més apel·lem a la prudència per poder gaudir del medi natural, amb seguretat, tenint en compte els consells bàsics de seguretat a la muntanya i recordant la importància de mantenir les mesures sanitàries de seguretat per evitar contagis: Mans, Distància i Mascareta!

 

D'altra banda, recordar els consells bàsics de seguretat i autoprotecció a la muntanya:

 

Per tal d'evitar possibles accidents és molt important que les persones practiquin activitats al medi natural tinguin consciència de certes mesures preventives, tant  en la planificació com durant l'activitat. Així mateix, també és de vital importància la necessitat d'un bon equipament i d'una condició física i psíquica adequada al nivell de l'activitat.

 

PENSEU: Què aneu a fer? Qui fa l'activitat? Quan i on?

PLANIFIQUEU: Planifiqueu una activitat adaptada al grup. Tingueu presents horaris, recorreguts i desnivells. Consulteu les guies i mapes i la predicció meteorològica. Planifiqueu un pla B per si alguna cosa falla.

EQUIPEU-VOS: Porteu la roba i el calçat adients. Carregueu la motxilla amb tot el material, aigua i menjar necessari.

FORMEU-VOS: Formeu-vos en tècniques, materials i assistència sanitària.

MINIMITZEU RISCOS: El risc zero no existeix, però ens hi podem acostar. Feu-ne una valoració contínua.

Durant la marxa

 

-       Un cop iniciada l'activitat, observeu l'estat del grup, si esteu complint l'horari i si les condicions meteorològiques continuen sent favorables. Si no ho veieu clar, no dubteu en girar cua.

 

-       Fixeu punts de referència en el recorregut, de manera que pugueu orientar-vos.

 

-       Tingueu sempre a punt un mitjà de comunicació amb el 112, telèfon mòbil amb bateria ben carregada o aparells específics de seguretat.

 

-       Hidrateu-vos i alimenteu-vos durant tota la jornada.

 

Es pot consultar la previsió meteorològica i els avisos de Situació Meteorològica de Perill en les zones de muntanya al web www.meteomuntanya.cat i a www.meteo.cat.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar