Els Bombers posen la màxima atenció en l'incendi d'Artesa de Segre, que no ha escapat del perímetre marcat. El foc de Lladurs, que al matí era un dels que preocupaven, pot estar estabilitzat aquest vespre
Els Bombers posaran el que queda de jornada i durant tota la nit la màxima atenció en l'incendi d'Artesa de Segre (Noguera), que continua cremant sense control, per bé que s'ha aconseguit que no escapés del perímetre de 5.000 hectàrees marcat en l'estratègia d'atac. El cap dels Bombers, David Borrell, ha indicat que la prioritat del matí era que els focs actius no es fessin grans, objectiu que ha estat assolit. En el cas del d'Artesa, ha admès que hi ha hagut "moltes dificultats" per aconseguir-ho, però ha celebrat haver-ho pogut fer. Pel que fa l'altre incendi que preocupava, el de Lladurs (Solsonès), Borrell ha anunciat que els Bombers preveuen poder-lo estabilitzar aquest vespres.
Borrell ha explicat que al llarg del dia hi ha hagut altres incendis o revifalles dins dels perímetres d'alguns dels focs que han complicat la situació, però ha celebrat que tots s'han pogut o perimetrar o controlar, com el cas del foc de la Riba.
El cap dels Bombers ha assegurat que l'estratègia de priorització d'atac en els incendis ha estat efectiva, i ha recordat que en tres dies hi podia haver hagut "desenes de milers d'hectàrees afectades" si no s'hagués prioritzat quins calia atacar primer "de manera contundent". Borrell ha assegurat que aquesta serà l'estratègia que se seguirà aplicant en les properes hores.
En aquest sentit ha indicat que els mitjans aeris es desplaçaran demà al matí tots a Artesa de Segre per continuar preservant que el foc no surti de l'eix de confinament. Borrell no descarta que el foc estigui per sobre de les 2.000 hectàrees cremades.
També ha indicat que els diversos focs causats per llamps que hi ha hagut durant els tres dies que dura aquest episodi d'incendis ja no són preocupants, perquè, o bé s'han aconseguit apagar, o bé estan perimetrats i no tenen capacitat d'avenç.
La previsió meteorològica de demà és una mica més favorable que la d'avui, però Borrell ha subratllat que això només vol dir que les condicions "no seran tan dures", i que "en cap cas es pot abaixar la guàrdia".
Agraïment als pagesos
De la seva banda, el delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé, ha corroborat que el dia ha estat molt complicat al foc d'Artesa de Segre, especialment amb dues llengües que han revifat i que han avançat cap a la zona de la vall del Segre, però finalment s'han pogut aturar, gràcies també als camps llaurats pels pagesos en aquests tres dies de col·laboració amb els Bombers. Solé els ha agraït la tasca i ha celebrat que la mesura hagi estat efectiva per frenar l'avenç de les flames.
Miki López, inspector cap de suport dels Bombers, ha explicat que per a les properes hores es preveu seguir actuant en els dos flancs que encara queden oberts, i ha desitjat que les condicions climatològiques donin demà "una treva" per poder atacar el foc amb més garanties.
La resta de focs del Solsonès
D'altra banda, en una altra intervenció davant dels mitjans, el cap d'intervenció dels incendis del Solsonès dels Bombers, Eduard Martínez, ha corroborat que el foc de Lladurs pot estar estabilitzat a última hora del vespre, i ha afegit que, pel que fa als altres tres incendis de la zona, el d'Oger ja està controlat (ha cremat 15 hectàrees), el d'Altés segueix actiu amb unes 12 hectàrees (es treballar per tancar-li el perímetre) i el de Siuró està estabilitzat i es preveu donar-lo per controlat demà (ha cremat 350 hectàrees).