Els Canals d'Urgell acorden destinar els 50 hm3 d'aigua assignats per la CHE a salvar la producció de fruiters del canal principal. La resta de reserves d'aigua previstes s'estalviarà per a la campanya vinent

Per Ràdio Balaguer
394 visites
Cad0E0F2F58Abbd41F1F255D1D1E25F1Unnamed3

La junta general extraordinària de la Comunitat General de Regants dels Canals d'Urgell (CGRCU), convocada per aquest matí, ha aprovat per unanimitat destinar els 50 hectòmetres cúbics extres d'aigua assignats per la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) a salvar la producció de fruiters del canal principal. Consegüentment, s'ha optat per no ampliar el reg als conreus herbacis amb l'objectiu d'estalviar la resta de reserves per a la campanya vinent.

Així doncs, no es podran regar unes 13.000 hectàrees entre cereal i farratge, unes pèrdues que tant Generalitat com govern central tenen previst de pal·liar amb la concessió d'ajuts directes. De fet, el president de la CGRCU, Amadeu Ros, ha anunciat que el govern català concedirà un mínim de 900 euros per hectàrea de farratge i 712 euros per hectàrea de cereal d'hivern i estiu, unes ajudes que, a falta de concretar les inversions estatals, «aniran en augment».

Cal recordar que el passat divendres la CHE autoritzava els Canals d'Urgell a augmentar el reg durant l'estiu per l'augment de les reserves d'aigua als embassaments arran de les pluges de les darreres setmanes, la qual cosa ha situat el sistema Rialb-Oliana al 25% de la seva capacitat amb 120 hectòmetres cúbics. D'aquesta manera, la CHE i la CGRCU van acordar repartir 50 hectòmetres cúbics d'aigua per a reg al Canal d'Urgell, més 15 hm3 addicionals per a abastiments.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar