Els joves de COAG endeguen una campanya per a millorar la imatge del sector agrari i potenciar la incorporació d'aquest col·lectiu

Per Ràdio Balaguer
538 visites
959D4B8595B96Bb6702E4Acd617E22Abministreagriambgrupdejovescoag
Aquest passat dimarts al matí, COAG, organització a la qual pertany JARC, ha presentat el projecte "#SomosNuestraTierra" al Ministeri d'Agricultura per a revertir l'envelliment del camp. Ambdues organitzacions agràries han alertat que, durant la pròxima dècada, 6 de cada 10 agricultors de l'estat espanyol arribaran a l'edat de jubilació.
 
Els joves entenen que per frenar aquest escenari cal que la societat tingui una imatge més verídica de la vida al camp. Actualment, creuen que està desdibuixada i injustament deteriorada, fet que pot estar frenant incorporacions de joves. S'estima que durant el període 2020-2030 l'estat espanyol necessitaria incorporar 20.000 joves a l'any quan les dades actuals es situen en 8.500.
 
A més, tenen clar que cal posar en marxa noves mesures per a potenciar la incorporació de joves. Un missatge que han transmès al ministre d'Agricultura, Luis Planas, encarregat de cloure la jornada. 
 
 
Els joves de COAG, entitat a la qual pertany l'organització agrària Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) han impulsat una campanya que té com a objectiu últim afavorir la incorporació de joves al camp. Això, al seu criteri, passa per millorar la imatge social que es té del món agrari i per posar en marxa mesures efectives per a incentivar el relleu generacional. Aquestes idees s'han presentat sota una campanya anomenada "#SomosNuestraTierra", aquest dimarts al matí al Ministeri d'Agricultura.
 
Segons han explicat els joves, és capital assolir els objectius fixats perquè les xifres apunten que durant la dècada del 2020 al 2030 es necessitarà que a l'estat espanyol s'incorporin a l'activitat agrària 20.000 joves cada any i, actualment, ho fan només 8.500. A més, les xifres també alerten que en el mateix període, 6 de cada 10 agricultors entraran en edat de jubilació.
 
Les accions que s'han proposat fer són molt diverses. Van des d'accions a la xarxa, com la creació d'una pàgina web específica (www.somosnuestratierra.com), fins a actes a les principals ciutats de l'estat (trobades amb referents de l'àmbit de la cultura i de la comunicació i, amb joves interessats a incorporar-se, per explicar la realitat del sector i mostrar-ne els casos d'èxit).
 
Aquesta campanya encaixa perfectament dins de la resta de l'estructura de les organització agràries presents a COAG, que tenen com a prioritat la incorporació de joves, com comptant amb un equip de més de 250 enginyers agrònoms, veterinaris i advocats especialitzats en projectes d'incorporació de joves.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar