Ensenyament prepara accions judicials contra els polítics que injuriïn l'escola catalana. La FaPaC i Somescola defensen el model d'escola catalana i rebutgen les declaracions que tracten de desestabilitzar un sistema que funciona fa anys.
Les entitats que formen Somescola manifesten el rebuig als atacs que està rebent aquests darrers dies l'escola catalana i que apunten directament als centres educatius i als seus docents, per boca del ministre d'Afers Exteriors, Alfonso Dastis i del ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, entre d'altres personalitats.
Somescola reitera el compromís amb l'escola catalana com a eina clau per a la cohesió social, la igualtat d'oportunitats i la qualitat educativa, a través del consens construït els darrers 30 anys.
També des de la FAPAC defensen el model d'escola catalana i rebutgen les declaracions que tracten de desestabilitzar un sistema que funciona fa anys. Segons asseguren, també a través d'un comunicat, la desinversió progressiva i la privatització dels serveis educatius són els grans problemes que pateix l'educació catalana. Pretendre derivar el debat cap a altres qüestions és voler amagar la realitat sota consignes que res tenen a veure amb la millora de l'educació.
Per la seva banda, la Sub-direcció General de la Inspecció d'Educació manifesta el seu total desacord amb les afirmacions realitzades per un inspector d'educació, a través de mitjans de comunicació, sobre l'adoctrinament en els centres educatius a Catalunya.
Aquestes opinions expressades a títol individual, no representen en cap cas el col·lectiu dels inspectors i inspectores d'educació a Catalunya, ni responen a la realitat del nostre sistema educatiu.
Finalment, el Consell Social de la Llengua Catalana ha emès una Declaració en defensa del model lingüístic i pedagògic de l'educació a Catalunya arran dels requeriments del Ministeri d'Educació al Departament d'Ensenyament sobre presumptes delictes per "adoctrinament ideològic" i com a resposta a les declaracions als mitjans de comunicació dels darrers dies que falsegen la situació del castellà a les escoles públiques catalanes.