Es constitueix a la Noguera la comissió comarcal de Protecció Civil que tindrà caràcter consultiu, coordinador i de cooperació amb els municipis de la comarca.
La Noguera ha constituït la Comissió Comarcal de Protecció Civil, tal com estableix el Pla d'Assistència i Suport en matèria de Protecció Civil de la comarca.
Aquesta Comissió té caràcter consultiu, deliberant, coordinador i d'assistència i cooperació amb els municipis de la comarca, i es reunirà en sessió ordinària un cop l'any el mes de setembre, amb la possibilitat de convocar sessions extraordinàries quan calgui.
Els membres que la integren són representants del Consell Comarcal de la Noguera, del Consell d'Alcaldes de la Noguera, dels Bombers de la Generalitat de Catalunya, dels Mossos d'Esquadra, dels Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya, de la Guàrdia Urbana de Balaguer, de la Creu Roja, de l'Institut Català de la Salut (ICS), del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) i de les Agrupacions de Defensa Forestal de la comarca.
En el decurs de la sessió constitutiva es va informar sobre les actuacions de protecció civil que el Consell Comarcal de la Noguera ha dut a terme durant el període 2010-2012, com els plans elaborats, jornades de formació, actuacions durant i després d'emergències, i col·laboracions amb la DG de Protecció Civil.
També es va acordar que la Presidència i la Secretaria corresponguin a les persones que ostentin aquests càrrecs en el Consell Comarcal de la Noguera.
Una de les funcions de la Comissió és homologar els Plans d'Autoprotecció Civil dels municipis, prèvia delegació al Consell Comarcal. Per fer aquesta tasca de manera més professional i funcional, es va crear la Subcomissió Comarcal d'Autoprotecció Civil, formada únicament per membres dels grups actuants professionals de la Generalitat amb un àmbit d'actuació comarcal: Bombers, Agents Rurals, Mossos d'Esquadra i ICS.