Eufòria desfermada a ERC de Lleida per la victòria històrica de Miquel Pueyo a la capital del Segrià. El candidat d'ERC es mostra convençut que hi haurà entesa amb la resta de partits després de 40 anys de governs del PSC

Per Ràdio Balaguer
547 visites
9F11D95316Ea3B5Cd85358A4Bb69535Bmiquelpueyoerclleida
L'eufòria s'ha desfermat a la seu d'ERC de Lleida després de confirmar-se la victòria històrica de Miquel Pueyo a les eleccions municipals del 26-M, superant per només una vuitantena de vots el PSC de Fèlix Larrosa. Pueyo, que ha estat rebut amb crits "d'alcalde", ha expressat la voluntat de liderar el "canvi honest" a la ciutat i s'ha compromès a parlar amb la resta de formacions tot i que prioritza l'entesa amb les forces republicanes, JxCat Lleida i el Comú de Lleida. Per contra, la nit electoral a la seu del PSC ha acabat amb cares llargues. L'alcalde de Lleida i candidat socialista, Fèlix Larrosa, ha reconegut la derrota i ha dit que "tothom sap en quina clau s'ha votat en aquestes eleccions", en referència a la situació política de Catalunya i a les decisions que es prenen a "molts quilòmetres d'aquí".
 
El candidat d'ERC i guanyador de les eleccions municipals a la Paeria, Miquel Pueyo, considera que li toca ''obrir el ball'' i començar converses amb altres formacions polítiques per assolir un acord de governabilitat. Primer començarà amb les forces de ''l'espai republicà'' és a dir, JxCat i el Comú de Lleida, que són les quines compten amb polítics que estan més pels valors republicans que pels de la monarquia i també a favor que el conflicte entre Catalunya i Espanya es resolgui per la via del diàleg i un referèndum d'autodeterminació. En una entrevista al 'Matí de Catalunya Ràdio', Pueyo s'ha mostrat convençut que seran ''capaços d'entendre'ns'' després de 40 anys de governs del PSC.
 
Miquel Pueyo es veu com a futur alcalde de Lleida per la doble legitimitat d'haver liderat la força més votada i la possibilitat d'arribar a acords amb els partits de ''l'espai republicà. En aquest sentit, el candidat d'ERC s'ha mostrat satisfet d'assolir el principal objectiu de guanyar els eleccions davant de ''l'escepticisme'' que hi havia. A partir d'aquest dilluns, Pueyo es reunirà amb els seus regidors i l'equip del partit per començar a definir les trobades amb els altres partits republicans.
 
Pueyo també ha dit que després del resultat electoral ha quedat constatat que el projecte socialista a la ciutat de Lleida s'ha exhaurit, sobretot després que aquest darrer mandat el PSC es posés ''en braços'' de PPC i Cs. ''Hi havia fatiga a la ciutat'', ha remarcat, i per això també hi havia desig de canvi de determinades sigles. Segons Pueyo, ERC ''cavalca damunt el desig de canvi'' i és per això que creu que seran capaços d'entendre's amb altres forces polítiques ''amb energies cíviques i espirituals de la ciutat''. 
 
El resultat electoral a Lleida aquest 26-M ha donat 7 regidors a ERC, que ha superat per 81 vots el PSC, també amb 7 regidors. La segona posició ha estat per JxCat, amb 6 regidors, seguida per Cs, amb 3, el Comú de Lleida amb 2 i el PPC amb 2. Per aconseguir majoria per governar calen 14 regidors i Pueyo hauria de sumar amb JxCat i el Comú de Lleida i vol un govern republicà.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar