Famílies de nuclis agregats i alcaldes de Lleida porten al Parlament el conflicte del transport i menjador escolars. Demanen que es modifiqui la llei orgànica i que es garanteixi la igualtat de condicions entre tots els pobles de Catalunya.

Per Ràdio Balaguer
673 visites
Storage

Una trentena de representants de famílies i alcaldes de les comarques de l'Urgell, el Pla d'Urgell, la Noguera, la Segarra, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà i Jussà s'han reunit aquest dimarts amb els diferents grups parlamentaris per exposar-los la situació amb la que es troben les famílies dels nuclis agregats per la qual han de fer front a part de la despesa del menjador escolar. 

Volen instar el Parlament a modificar els decrets del Govern que no contemplen l'obligatorietat per part de l'administració d'assumir les despeses de transport i menjador escolars, ja que tot i haver-se de desplaçar de poble per poder escolaritzar els seus fills, es considera que no canvien de municipi. 

La portaveu dels municipis, Gemma Armengol, ha denunciat a l'ACN aquest dimarts abans de reunir-se amb els grups parlamentaris que aquest any la Generalitat ha fet "una interpretació literal" de la llei orgànica. La qual diu que perquè el Govern assumeix part del cost del transport hi ha d'haver un canvi de municipi i per tant, aquells casos que l'escolarització dels fills suposi un canvi de poble però no de municipi no estan contemplats dins d'aquesta llei. 

Armengol ha advertit que aquest fet "tergiversa la voluntat del legislador que és garantir la igualtat de condicions entre tots els pobles de Catalunya" i ha afegit que suposa un greuge comparatiu, sobretot per aquells nuclis que es troben a molta més distància que altres municipis que no disposen d'escola però que sí que tenen el transport i menjador pagat. 

Per aquest motiu, els representants han demanat als diferents grups parlamentaris que es modifiquin els dos decrets autonòmics per tal de que siguin adaptats a la realitat territorial i "es protegeixin als pobles petits que ja estan indefensos de per sí per la manca de serveis de que disposen", ha lamentat Armengol. 

En aquests moments, la Diputació de Lleida s'ha ofert a assumir el cost del transport i la meitat del menjador però les famílies consideren que els seus fills han de tenir els mateixos drets que qualsevol altra família que s'hagi de desplaçar del seu municipi per poder escolaritzar els seus fills. 

El document que s'ha entregat als diferents grups parlamentaris expressa la disconformitat en l'aplicació de la llei i considera que el fet de viure en un poble "una circumstància prou singular com perquè la realitat geogràfica dels nostres pobles sigui considerada una necessitat econòmica suficient per motivar una acció de caràcter compensatori amb l'objectiu de fer efectiu el principi d'igualtat en l'exercici del dret a l'educació". 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar