Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha començat aquesta setmana les obres de supressió del pas a nivell número 18 de la línia del tren de la Pobla, és a dir, el que creua el Polígon Campllong de Balaguer, a la zona on hi havia l'antiga Safyc

Per Ràdio Balaguer
771 visites
Af7671Fc87Df0994450Fa07Fe4165575Fotografiesobrespasanivellsafyc10

 

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha començat aquesta setmana les obres de supressió del pas a nivell número 18 de la línia del tren de la Pobla, és a dir, el que creua el Polígon Campllong de Balaguer, a la zona ubicada on hi havia l'antiga Safyc.

Així ho ha confirmat a Ràdio Balaguer el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, que diu que era una necessitat que tenia Ferrocarrils, la d'eliminar un nou pas a nivell. Amb aquesta supressió, assenyala també Vidal, es millorarà l'accés a aquesta zona del terme municipal de Balaguer, on hi ha 21.000 metres quadrats de naus, que la Paeria fa un temps va qualificar com a terreny industrial. "Serà un pas que anirà per damunt del canal i de la via i un cop donarà al darrera hi haurà com un bucle perquè vehicles de tonatge puguin entrar a les instal·lacions que hi ha allí, amb la qual cosa aquelles naus estaran físicament estaran molt més ben connectades amb la resta del polígon", ha dit Vidal.

La Paeria de Balaguer va aprovar el mes de maig de 2020 el desenvolupament de les actuacions necessàries per a l'execució de les obres de construcció d'un nou pas superior, un pas elevat a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i suprimir el pas a nivell núm. 18 de la Línia Lleida – La Pobla de Segur, el pas proper a l'antiga Safyc.

Ferrocarrils va treure el projecte a licitació a finals del 2021 amb un pressupost d' 1.494.098,42 € IVA inclòs i un termini d'execució de 10 mesos.

El projecte contempla la creació d'una plataforma sobre el canal de Balaguer i la línia de ferrocarril que millorarà la seguretat dels usuaris en aquest punt i l'accés al Polígon Industrial.

La nova plataforma, que tindrà una longitud de 25 metres, també facilitarà el pas de vianants en els dos laterals de la via amb una vorera de més de dos metres d'ample, segons també ha comentat el mateix paer en cap, que ha dit, però, que "ara per ara allà poc moviment de vianants hi haurà".

Balaguer compta amb 4 passos a nivell, 2 afectats pel projecte de tramviarització, i dos en zona rústica, el número 18, que se suprimeix ara, i el 19,  a Torreblanca, i sobre el qual la Paeria també està treballant amb Ferrocarrils "per també poder-hi fer alguna cosa", segons ha dit el mateix paer en cap.

La línia de la Pobla té actualment vint passos a nivell, dels quals tretze són amb barreres i senyalització acústica i lluminosa, mentre que uns altres set manquen de barreres i només tenen senyals de llum i so. L'any passat es van invertir 200.000 euros a suprimir el pas al camí de Vilanova de la Sal que no tenia barreres. Ferrocarrils preveu unes altres set operacions d'aquest tipus al llarg del traçat de la línia. Aquest pas elevat a la zona del polígon industrial se sumarà a la reforma del tram urbà de la línia per integrar el tren com a tramvia a la ciutat.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar