FGC tanca l'any 2018 amb els millors resultats de la seva història Ferrocarrils. La línia Lleida - La Pobla incrementa el nombre de validacions en un 6,8% i tanca l'any 2018 amb 220.700 viatges
L'any 2018 ha estat novament per a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) un any històric pel que fa a les dades de viatges a les seves línies de tren.
Pel que fa a la línia Lleida – la Pobla, continua l'augment progressiu de persones usuàries derivat de la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des del juliol de 2016. Així, la línia tanca l'any 2018 amb 220.700 viatges, amb un increment del 6,8%.
FGC, servidor de mobilitat
Ferrocarrils consolida els seus resultats i revalida, un any més, la seva aposta per oferir una mobilitat eficient, puntual i fiable, amb el ferm compromís per la lluita contra el canvi climàtic i per la millora de la qualitat de l'aire.
A aquest resultats cal afegir la motivació, com a empresa proveïdora de mobilitat, d'oferir un servei basat en l'excel•lència, amb la voluntat d'una millora continuada, i la vocació de donar al client una experiència de viatge el màxim de satisfactòria possible.
En aquest sentit, enguany l'índex de puntualitat ha millorat respecte l'any anterior. Si bé ja fa anys que es manté per sobre del 99% a totes les línies, enguany ha passat del 99,44% al 99,49% a les Línies Metropolitanes i del 99,04% al 99,10% a la línia Lleida-la Pobla. Aquests són uns índex molt elevats tenint el compte els estàndards del sector. Si hi afegim que FGC els calcula a partir dels 3 minuts de retard, això fa que el nivell d'autoexigència sigui molt alt.
D'altra banda, l'Índex de Control de Qualitat (ICQ) que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica la desviació a partir de les incidències i viatgers afectats respecte el servei teòric, també ha augmentat respecte l'any 2017.