Fins a 85 comunitats de regants demanen a Lleida ajuts per modernitzar instal•lacions. Opten a subvencions d'una partida de 14 milions finançats per la Generalitat i fons Feder

Per Ràdio Balaguer
837 visites
655896C268Dc88F6921D828E24B8F72Dregadiu
Comunitats i col•lectivitats de regants de Lleida han presentat un total de 85 expedients per acollir-se a la línia de subvencions de la conselleria d'Agricultura per a la modernització de xarxes de regadiu, segons publica el diari Segre. Entre aquestes el Canal de Pinyana, que vol automatitzar les seues comportes; l'Algerri-Balaguer, que pretén implantar i millorar equipaments elèctrics; o la majoria de les col•lectivitats de l'Horta de Lleida, el Canal d'Urgell o l'Aragó i Catalunya amb la previsió de renovar antigues instal•lacions de cara a controlar el consum d'aigua, segons van confirmar ahir els respectius presidents. 
 
Aquests 85 expedients que ha presentat Lleida representen pràcticament la meitat de les sol•licituds de tot Catalunya, amb un total de 182. A les Terres de l'Ebre hi ha 45 peticions, 35 a Tarragona, nou a les comarques de Barcelona i vuit a Girona. És lògic que Lleida copi gairebé la meitat d'aquestes sol•licituds si es té en compte que acapara la majoria dels sistemes de regadiu nous i històrics. El termini per presentar peticions va finalitzar el passat 2 de novembre i n'està prevista la resolució en un termini de sis mesos, segons fonts de la conselleria d'Agricultura. Els tècnics ja revisen els esmentats expedients per procedir a reclamar documentació en els casos en els quals estiguin incomplets, per a la seua la valoració posterior i la resolució a la primavera. 
 
La convocatòria preveu un total de subvenció de 13.854.649 euros per finançar els projectes de les comunitats de regants, dels quals un 43% està cofinançat amb els fons europeus Feder (5,9 milions d'euros) i el 57% restant (7,9 ) per la Generalitat. La convocatòria estableix un màxim d'un milió d'euros per comunitat de regants per a obres de modernització i de 70.000 euros per a actuacions que millorin la gestió, eficiència i estalvi d'aigua.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar