Fira Balaguer tanca la 47 ena edició amb un gran èxit de públic i de participació en les activitats programades dins del certamen i anuncia l'ampliació del recinte firal per a l'any que ve
Fira Balaguer va tancar ahir la seva 47 ena edició amb un gran èxit de públic i de participació en les activitats programades dins del mateix certamen.
La directora de la Fira, Antonieta Martínez, ha fet aquest matí una valoració molt positiva del certamen, una fira que ha dit- ha guanyat en qualitat i professionalitat, gràcies, sobretot, al Nou Pavelló.
audio
Antonieta Martínez també ha destacat la important i massiva presència de públic i assistents a tots els actes organitzats paral·lelament a la fira.
audio
Fira Balaguer recordem que ha apostat aquest any per potenciar el sector de la mel i els seus derivats. En aquest sentit, la mateixa Antonieta Martínez ha valorat molt satisfactòriament totes les activitats organitzades al voltant del sector apícola alhora que també ha destacat que des de Fira Balaguer es continuarà apostant l'any que ve per la promoció de la mel, tot i que hi continuaran tenint presència el sector de la construcció i l'habitatge, el sector del món comercial i de serveis, i el dedicat a l'alimentació natural i artesana.
audio
Pel que fa la propera edició, la de l'any que ve, la directora de Fira Balaguer ha avançat que es disposarà de més recinte firal, després de l'enderrocament de bona part de l'antiga paperera Inpacsa.
audio
Acabem aquesta informació destacant que ahir diumenge va ser el dia més lúdic de Fira Balaguer amb la celebració de la VI Trobada de Puntaires Ciutat de Balaguer ,el XIII Concurs de Paletes de les Terres de Lleida i el tast d'olis de les diferents Denominacions d'Origen de Catalunya.
Totes tres activitats van comptar amb una gran afluència tant de participants com de públic assistent.
Quant a les puntaires, dir que enguany, com a novetat, s'ha establert un premi al grup més ben conjuntat, un premi de 300 euros i que en aquesta ocasió ha guanyat l'Associació de Dones de Vallfogona.
Pel que fa al tast d'olis, els assistents van poder constatar la clara diferència que hi pot haver entre un oli d'una denominació i una altra. En aquest sentit, destacar que ahir es va poder degustar un oli de la comarca de la Noguera, del qual els assistents van ressaltar la seva alta qualitat i puresa.
En relació al Concurs de Paletes de les Terres de Lleida, aquest any hi han participat 8 parelles de professionals i 4 procedents de l'Escola Taller de la ciutat.
En la modalitat professional, el primer premi se'l van endur Josep Vidal i Antonio Xuriguera, de Ponts; el segon va ser per a Esteve Vilella i Jordi Arnau, de Cassà de la Selva; el tercer premi el va guanyar la parella formada per Mario Ventosa i Ricard Mesa, de l'Agornal; i el quart va ser per a Sergi Moreno i Isaac Serra, de Lleida.
En la modalitat Escola Taller, el primer premi va ser per a Foad Bougrain i Lamin Drammeh; el segon per a Mohammed Barkouki i Valentin Kirilow; el tercer per a Mouhssine Guerrab i Benali Belmamoun; i el quart per a Mouhssine Elgoutbi i Abdelmajid Jadiani.
Audios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=902