Inauguren a l'Espai Orígens de Camarasa l'exposició temporal Conviure amb la Por (1938): el cap de pont de Balaguer produïda pel Museu de la Noguera.

Per Ràdio Balaguer
906 visites
C993Ade3Ae0C9340Fb6689Aec0Dd5Ba7Espaiorigens800

L'Espai Orígens de Camarasa acull des del passat divendres l'exposició temporal Conviure amb la Por (1938): el cap de pont de Balaguer.

La mostra, produïda el 2008 pel Museu de la Noguera, ha estat adaptada per exhibir-la a l'Espai Orígens, amb motiu del 75è aniversari dels fets del Cap de pont de Balaguer, el 1938.

El centre se suma així als diversos actes que s'estan fent al territori per commemorar aquests fets històrics com, per exemple, l'exhibició de l'exposició Catalunya bombardejada al Museu de la Noguera, amb el qual es coordinen una sèrie d'accions que van més enllà de les exposicions i que pretenen recuperar la memòria històrica viva de la Guerra Civil als territoris del cap de pont.

La inauguració de l'exposició temporal va servir també per donar el tret de sortida a les visites guiades al Merengue, un dels escenaris de les batalles més coneguts de la zona del cap de pont de Balaguer, que ja va ser museïtzat i adaptat a les visites guiades, que ara es faran de manera regular i es gestionaran des de l'Espai Orígens.

Divendres, un cop inaugurada la mostra, també es va projectar la pel·lícula "Un camp de batalla de la Guerra Civil al front del Segre: El Merengue i la lleva del biberó (1938)" per completar els actes d'inauguració.

En els propers mesos l'Espai Orígens programarà altres activitats al voltant dels fets de la Guerra Civil, com conferències i documentals, d'assistència gratuïta.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar