El Consell Comarcal de la Noguera aprova el II Pla Comarcal d’Igualtat de Gènere i LGBTI+ fins al 2029

Per Ràdio Balaguer
77 visites

El Consell Comarcal de la Noguera ha aprovat el II Pla Comarcal de Polítiques d’Igualtat de Gènere i LGBTI+ 2025-2029, un document estratègic que defineix les línies d’actuació en aquest àmbit per als propers anys i que reforça el compromís institucional amb les polítiques feministes i la garantia dels drets de totes les persones del territori.

El pla, validat en el darrer Ple celebrat el 16 d’abril, esdevé el principal instrument de planificació, disseny i implementació de les polítiques d’igualtat a la comarca. Per a la seva elaboració s’ha dut a terme una diagnosi prèvia basada en l’anàlisi documental i el treball de camp, que ha permès definir una estratègia comarcal orientada a millorar la situació de les dones i del col·lectiu LGBTI+.

El document s’estructura en set eixos de treball, que inclouen el reforç del compromís institucional en matèria d’igualtat; l’empoderament de dones i persones LGBTI+ en situació de vulnerabilitat; la millora de la prevenció, detecció i abordatge de les violències masclistes i LGBTIfòbiques; l’impuls de la participació política i social; la incorporació de la perspectiva de gènere en l’àmbit educatiu; el seu enfortiment en el món laboral, i la seva promoció en l’àmbit de la salut.

Cada un d’aquests eixos incorpora objectius generals i específics que es desplegaran seguint un calendari establert fins a l’any 2029. El procés d’elaboració s’ha desenvolupat amb el suport de la consultoria externa Fundació Surt, amb la voluntat de garantir una anàlisi rigorosa, participativa i alineada amb els principis d’equitat i no-discriminació.

El pla ja es pot consultar al web del Consell Comarcal de la Noguera, dins l’apartat de plans comarcals.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar