El ple de la Paeria de Balaguer portarà a aprovació definitiva el projecte de finalització del refugi d’animals i construcció de la gatera  

Per Ràdio Balaguer
71 visites

 

El projecte estava pendent de l’aprovació del PAE, el Projecte d’Actuació Específica, un tràmit que es requereix prèviament per poder atorgar la llicencia urbanística en sòl no urbanitzable. El projecte ha rebut recentment l’aprovació de la Comissió Territorial d’Urbanisme. Una vegada aprovat, passa ara al ple per a poder treure el projecte licitació.

 

El projecte contempla de finalització d’alguns serveis de la gossera i crear un nou espai destinat específicament a l’acollida de gats, un projecte que preveu un pressupost d’inversió de 503.611 euros. La paera en cap, Lorena González, ha assenyalat que el projecte està pendent d’una subvenció del PUOSC, i que de moment estan en tràmits amb l’Institut Català de Finances per demanar el finançament i disposar dels diners per licitar l’obra.

 

El refugi actual compta amb 20 casetes per a gossos, quatre més destinades a quarantena, i un edifici de serveis. Tot i això, manca completar instal·lacions essencials, millorar espais exteriors i habilitar l’accés definitiu. Les obres previstes inclouen la millora del recinte, la instal·lació d’una nova xarxa elèctrica de baixa tensió, la creació de zones de reg i enjardinament, l’asfaltatge del camí d’entrada i la divisió interna del recinte en tres espais funcionals. La principal novetat del projecte és la construcció de la gatera, ubicada davant del recinte de la gossera. L’espai, d’uns 1.900 m², inclourà edificis amb sales d’infermeria, quarantena i magatzem, així com diversos mòduls destinats a l’allotjament de fins a 23 gats. El recinte incorporarà un carrer central de circulació amb arbrat, bancs i enllumenat. El projecte s’executarà en dues fases. La primera inclou l’adequació completa de la gossera existent, la tanca perimetral del nou espai i la construcció de l’edifici de serveis i dos dels mòduls de la gatera. En una segona fase es completaran la resta de mòduls i instal·lacions.

 

La Paeria assenyala que l’actuació és prioritària per poder millorar el servei municipal de recollida i acollida d’animals de companyia i donar resposta a les necessitats de la ciutadania.

El mes destacat