Junqueras tornarà a presidir ERC després d'imposar-se amb un 52% dels vots al 42% de Godàs El candidat de Militància Decidim guanya la segona volta amb una participació del 82% de les bases

Per Ràdio Balaguer
422 visites

Junqueras i Alamany estenen la mà a Godàs i Solà després de guanyar el congrés: "A ERC només hi ha un partit". Godàs constata que ERC està "dividida" i que el nou cicle és "inevitable": "Avui res acaba, just comença"

85C54561Cd54Cf6268D10653D573A060F5406Cad1C444F9Ba6723Ab268D36D55

Oriol Junqueras tornarà a presidir ERC. El candidat de Militància Decidim ha superat Xavier Godàs (Nova Esquerra Nacional), en imposar-se amb un 52% dels vots al 42% del seu rival. La participació ha establert un nou rècord, ja que han votat més persones (82%) que a la primera volta (81%). Junqueras, doncs, mantindrà la presidència d'Esquerra, un càrrec que ja ha ostentat durant 13 anys, inclòs el període de 4 anys que va estar empresonat. D'aquesta manera, la secretària general del partit passarà a ser Elisenda Alamany, que substituirà Marta Rovira com a número dos d'ERC. Totes dues candidatures sortiran en uns minuts a atendre la premsa després de conèixer-se els resultats en la segona volta del congrés, celebrada aquest dissabte.

Militància Decidim, la candidatura de Junqueras i Alamany, ha obtingut 3437 vots (52.2% del total). Ha superat així la llista de Nova Esquerra Nacional de Godàs i Camps, que ha obtingut 2777 vots (42.2%). Hi ha hagut 371 vots en blanc (5.6%).

A la primera volta, Militància Decidim va rebre 3.157 vots (48,3%), i Nova Esquerra Nacional 2.308 vots (35,3%). Aixi, Junqueras ha obtingut avui 280 vots més, i Godàs 469 més.

La participació ha estat avui de 6.585 persones, el que suposa un 81,98% de participació. A la primera volta van votar el 81,3% del cens.

Junqueras i Alamany estenen la mà a Godàs i Solà després de guanyar el congrés: "A ERC només hi ha un partit"

El president d'ERC, Oriol Junqueras, i la nova secretària general, Elisenda Alamany, han estès la mà a les candidatures de Xavier Godàs i Alba Camps (Nova Esquerra Nacional), i d'Helena Solà i Alfred Bosch (Foc Nou) després d'haver guanyat el congrés. "A ERC només hi ha un partit". Durant la roda de premsa després de conèixer-se els resultats, aquest dissabte a la nit, Junqueras i Alamany han obert la porta a incorporar persones de les altres llistes a la nova executiva. Així mateix, el president d'ERC ha insistit que el PSC ha de complir tots els acords abans de parlar dels pressupostos del Govern o de l'Estat. Sobre possibles canvis a la direcció dels grups parlamentaris, Junqueras ha dit que volen a cada lloc qui "més pugui aportar".

Godàs constata que ERC està "dividida" i que el nou cicle és "inevitable": "Avui res acaba, just comença"

Nova Esquerra Nacional ha constatat que ERC està "dividida" després dels resultats de la segona volta del congrés. El qui ha estat candidat a presidir el partit, Xavier Godàs, ha subratllat que el nou cicle és "inevitable": "Avui res acaba, just comença". Godàs també ha assegurat que els membres de la seva llista no entraran a la nova executiva, i que Nova Esquerra Nacional tampoc es constituirà com a corrent intern. Això sí, es mantindran "al servei" del partit per "recosir i cohesionar-lo". La qui ha estat candidata a la secretaria general, Alba Camps, ha denunciat que s'han creuat "línies vermelles" durant el procés congressual que han causat "patiment personal".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar