La 2a sessió de les Jornades Comerç Increïble debat aquest dimecres sobre les noves estratègies de venda per a la millora de la competitivitat del sector. Aquesta activitat forma part de la 3a la Setmana del Comerç
La 2a sessió de les Jornades Comerç Increïble debatrà aquest dimecres 27 de març sobre les noves estratègies de venda per a la millora de la competitivitat del sector. El Citilab de Cornellà (Plaça de Can Suris, s/n) acollirà "Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur" , la segona sessió d'aquestes jornades de debat i coneixement que impulsa la Generalitat en el marc de la celebració de la Setmana del Comerç.
Iniciarà la Jornada, l'entitat Barcelona Oberta que compartirà i proposarà recomanacions per a preservar la competitivitat del comerç urbà (13:50h). Recomanacions que es desprenen de l'estudi que va realitzar amb el suport de la Generalitat "Anàlisi del Comerç a Barcelona: Físic i online. Recomanacions per guanyar competitivitat", i que analitzava el context global del comerç online i off line, i en concret quins factors estan afectant la capacitat d'adaptació del comerç.
L'economista i "botigòleg" Marcos Álvarez, realitzarà el taller pràctic "Com ens reinventem per vendre en un futur" (14:20h ). Amb ell es vol ajudar als assistents a fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors, a través del projecte audiovisual "Com compren els joves de la Generació Z?" (16.00 hores).
A les 17.00 hores, un cop finalitzat l'espai de conclusions, la secretaria general d'Empresa i Coneixement, Marta Felip, clourà la jornada.
La 3a ed. de la Setmana del Comerç
Des de dilluns i fins diumenge 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial on es combinaran espais d'intercanvi d'experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d'idees amb un munt d'activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l'important paper que juga en l'economia catalana i en el model de país.
Entitats i associacions de comerciants participen amb 161 activitats arreu del territori
Una edició més, les entitats i associacions de comerciants han volgut sumar-se a la Setmana del Comerç amb 161 activitats i accions arreu del territori. Un extens programa d'activitats, que inclou des de jornades des de reflexió i coneixement orientades a professionals del comerç fins a accions lúdiques per a tots els públics.
Per demarcacions, a les comarques de Barcelona estan previstes 52 activitats de promoció del sector del comerç a càrrec de 48 entitats; a Girona, s'organitzaran 22 activitats per part de les 17 entitats que s'han sumat a La Setmana del Comerç; 31 activitats organitzades per 22 entitats comercials de la Catalunya Central; 18 activitats a les comarques de Lleida i Val d'Aran a càrrec de 10 entitats; 20 accions al Camp de Tarragona organitzades per 10 entitats; i 18 activitats a Terres de l'Ebre organitzades per 11 entitats ebrenques.