La Baldufa, Premi Nacional d'Arts Escèniques per a la Infància i la Joventut 2020 del Ministeri de Cultura. El jurat destaca la capacitat de la companyia lleidatana per crear 'universos híbrids de gran riquesa poètica visual'
La companyia de Lleida La Baldufa ha estat guardonada amb el Premi Nacional d'Arts Escèniques per a la Infància i la Joventut 2020 del Ministeri de Cultura, que està dotat amb 30.000 euros. El jurat ha destacat la seva concepció d'un espectador "capaç, crític i reflexiu sigui quina sigui l'edat que tingui" i la seva capacitat per crear "universos híbrids de gran riquesa poètica visual". Fundada a Lleida l'any 1996, la companyia de comediants La Baldufa va néixer amb l'objectiu d'oferir d'espectacles d'alta qualitat artística, "multidisciplinaris i ideològicament compromesos amb els valors de solidaritat, tolerància i respecte".
El jurat ha proposat atorgar el guardó a la companyia La Baldufa "pel seu permanent compromís tant en la innovació escènica més transgressora com amb la tradició teatral i circense aconseguint crear universos híbrids de gran riquesa poètica visual".