La Biblioteca Margarida de Montferrat acull aquest dimarts la presentació del nou llibre de Montserrat Rubinat
La Biblioteca Margarida de Montferrat serà l’escenari, el pròxim dimarts 21 d’abril, de la presentació del darrer llibre de l’escriptora i poeta Montserrat Rubinat, titulat Terra de segadors. El secret dels comtes d'Urgell (La Fuliola, segles IX-XX). L’acte tindrà lloc a les 19.30 hores (2/4 de 8 del vespre).
L’obra proposa un viatge a través de la història dels comtes d’Urgell, un dels llinatges més influents en la trajectòria política, social i econòmica de Catalunya entre els segles IX i XV. A través d’aquesta mirada, Rubinat apropa al lector el paper destacat d’aquesta nissaga al territori de la Fuliola i al conjunt del Ponent català.
Segons destaca l’historiador Jaume Sobrequés, el llibre s’articula al voltant de dos grans eixos. D’una banda, la reconstrucció històrica del llegat dels comtes d’Urgell, des d’Ermengol I fins a la desaparició de la dinastia amb Jaume el Dissortat. De l’altra, la vinculació amb el món agrícola, un element essencial en la identitat del territori, que l’autora reivindica com a font de riquesa i com a part fonamental de la memòria col·lectiva.
Amb aquesta publicació, Montserrat Rubinat ret homenatge tant a la història com als conreadors de la seva terra, posant en valor la tradició del segar i el batre que ha marcat generacions.
L’acte és obert al públic i s’adreça a totes les persones interessades en la història, la literatura i el patrimoni cultural del territori.