La Biblioteca Margarida de Montferrat acull aquest vespre la darrera de les sessions de les activitats del projecte Biblioteques amb DO i dissabte, la mateixa biblioteca ha organitzat el Laboratori de lectura 'Olora, mira, toca'.
A les 8 d'aquest vespre tindrà lloc a la Biblioteca Margarida de Montferrat de Balaguer la darrera de les sessions programades en el marc del projecte Biblioteques amb DO.
La darrera sessió de les tres que s'han programat porta per títol, Música a la Vi-Biblioteca, un espectacle musical que anirà a càrrec de l'acordionista diatònic, Carles Belda.
Carles Belda proposa avui una degustació musical de cançons populars dels països catalans que han acompanyat al llarg dels anys la cultura del vi a casa nostra. Havaneres, rumbes, cançons populars, cançons de taverna, cançons de glosa... que cantarà i s'acompanyarà amb el seu acordió diatònic.
D'altra banda, emmarcant l'activitat en el cicle Biblioteques amb D.O., la Biblioteca ha preparat per aquest dissabte el Laboratori de lectura «Olora, mira, toca» a càrrec de Noemí Caballer. Caballer convidarà els assistents a treballar llibres relacionats amb el món del vi i la importància que tenen els sentits.
L'activitat s'adreça a famílies amb infants a partir de 5 anys i les places són limitades prèvia inscripció a la Biblioteca.
Els laboratoris són activitats familiars de promoció de la lectura i formació literària on es convida les famílies a crear i experimentar al voltant de la lectura, entesa en un sentit ampli.
"Al voltant del món de la vinya hi intervenen tots els sentits: el tacte de la terra, dels pàmpols, del procés d'aixafar el raïm, l'olor de les diferents varietats de raïm, l'olor del vi, l'oïda de la pluja sobre la terra de la vinya, l'oïda del premsat, la vista en el procés de creixement de la vinya, el color de les diferents varietats del vi, i per últim el gust del raïm, del most i del vi."
Aquest taller de lectura començarà a les 11 del matí a la sala d'actes del Casal Cívic.