La calor incrementa un 15 % la venda de fruita de centrals de Lleida. Els preus se situen per sobre de costos de producció davant de la crisi de l'any passat.

Per Ràdio Balaguer
1053 visites
7Fb83399Ab9Ffc2B800F3Dfaaf60F3Bdpalot
La calor ha incrementat un 15 % la venda de fruita de centrals de Lleida, que pràcticament no tenen estoc davant d'una demanda elevada i que tot fa esperar que es mantingui en el temps. Així ho ha explica el director comercial de la cooperativa de segon grau Grup Actel, Josep Lluís Trilla, que ha posat com a exemple que les seues vendes de la passada setmana van ser un 15% superiors a les registrades en les mateixes dates del 2014. 
 
Fa un any parlàvem d'una greu crisi de preus, que va precedir el veto rus decretat per Moscou a començaments d'agost. Tanmateix, a aquestes altures de campanya, els preus són clarament superiors als de l'any passat.
Pere Roqué és el president d'Aeall-Asaja. 
 
Àudio 
 
Tot i això Roqué assegura que encara és aviat per dir si la campanya d'enguany serà millor que la del 2014.
 
 
Àudio 
 
En el cas de la fruita de Lleida, és important el mercat interior i que la calor elevi el consum a Espanya, però encara ho és més la demanda europea, ja que bona part de la producció local s'exporta. En el cas d'Actel, els principals mercats es troben a Alemanya, Àustria, Suïssa, el Regne Unit, els països nòrdics i Polònia.
Altres fruites d'estiu, com melons o síndries també multipliquen vendes a l'exterior. La setmana passada, Múrcia va incrementar les vendes de síndries a l'exterior un 33%.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar