La cercavila dels Gegants i Capgrossos de Balaguer ha donat el tret de sortida aquest divendres a la programació de la 41a Transsegre i la Festa Major d’Estiu

Per Ràdio Balaguer
54 visites

L’acte ha estat el primer d’un cap de setmana que, malgrat la suspensió de les baixades de barques, manté bona part de la programació festiva

La 41a edició de la Transsegre no podrà celebrar aquest cap de setmana les seves tradicionals baixades de barques. La Paeria de Balaguer i l'organització de la festa han confirmat la suspensió tant del descens de dissabte entre Camarasa i Sant Llorenç de Montgai com del de diumenge entre Gerb i Balaguer a causa de les restriccions derivades dels nivells 3 i 4 del Pla Alfa per risc extrem d'incendi forestal. Tot i això, la resta de la programació festiva es manté pràcticament intacta i fins i tot s'han preparat activitats alternatives perquè la Transsegre continuï viva. La decisió s'ha pres després de diversos dies de reunions i gestions amb els serveis d'emergència i el PROCICAT. Segons han explicat els organitzadors, les restriccions es mantindran durant tot el cap de setmana i impedeixen disposar dels efectius de Bombers, Mossos d'Esquadra, Agents Rurals i Protecció Civil necessaris per garantir la seguretat de l'activitat.

Des de la Paeria i l'organització lamenten profundament una decisió que asseguren que no volien prendre, especialment després d'un any de preparatius. Pel que fa a les inscripcions, s'ha anunciat que pròximament s'informarà del procediment per retornar íntegrament l'import abonat pels tripulants de les barques. Malgrat la suspensió de les baixades, la Transsegre no queda cancel·lada. La Paeria ha confirmat que els concerts i tota la programació nocturna prevista es mantenen.

Cercavila gegantera i primers concerts

La 41a edició de la Transsegre ha donat aquest divendres el tret de sortida a la programació de la Festa Major d'Estiu de Balaguer. Tot i que aquesta edició està marcada per la suspensió de les tradicionals baixades de barques a causa de les restriccions derivades del Pla Alfa per l'elevat risc d'incendi forestal, la ciutat comença a viure un cap de setmana festiu que manté la pràctica totalitat de les activitats programades.

La jornada ha arrencat a les vuit del vespre amb la tradicional cercavila dels Gegants i Capgrossos de Balaguer, acompanyats per la Colla Gegantera i Grallera i els John Deere's Band, que han fet un recorregut per diversos carrers de la ciutat en un dels actes més emblemàtics de l'inici de la festa.

A partir de dos quarts d'onze de la nit, el protagonisme s’ha traslladat al Parc de la Transsegre, on la cantant balaguerina Maria Fernández ha presentat oficialment el seu primer disc, Punto de partida. La programació musical ha continuat a la mitjanit amb Banda Neon, seguida a les dues de la matinada amb El Baile de Fin de Curso i s’ha tancat amb Mondj Show XXL feat. Guillem Solé.

La Transsegre inicia així un cap de setmana que, malgrat haver hagut de reinventar-se per la cancel·lació de les baixades pel riu, manté l'aposta per la música, la cultura popular i les activitats festives com a eixos principals de la programació.

La resta de la programació de Transsegre continua

La resta de la programació de la Transsegre i de la Festa Major de Balaguer es manté sense modificacions. Divendres la cercavila dels Gegants i Capgrossos, i els concerts de Maria Fernández, Banda Neon, El Baile de Fin de Curso i Mondj Show XXL.

Un correbars substituirà la baixada de dissabte

L'organització de la Transsegre ha organitzat per aquest dissabte a les 18h el Correbars Alternatiu de la Transsegre, una iniciativa que convida els participants a traslladar l'ambient de la baixada del riu als carrers de la ciutat. Sota el lema "Ja que no us podem oferir una baixada, us demanem que vingueu com si el riu fos el Passeig de l'Estació", els organitzadors animen tothom a participar-hi equipats amb armilles salvavides, pistoles d'aigua i moltes ganes de mullar i ser mullats. El recorregut passarà pels establiments Lo Pecat, Clàssics, Tito i Sifonet, convertint el Passeig de l'Estació en una particular "baixada" festiva que vol mantenir viu l'esperit de la Transsegre

D’altra banda la Jam Swing Marching Band amb recorregut pel Passeig de l'Estació s'ha endarrerit mitja hora, fins a les 20.30h, per evitar coincidir amb el Correbars. L'activitat estarà amenitzada pel grup Blanquers Band i l'organitza Swing Noguera.

Dissabte també continuaran les activitats infantils, amb titelles, la projecció de la pel·lícula Viatge al país dels blancs, i a la nit, els concerts d'Els Catarres, Band The Cool i DJ Mònica X.

Masterclass GYDANCE i concert de Doctor Prats

D’altra banda la Paeria de Balaguer ha pogut mantenir el concert de Doctor Prats previst per diumenge, que conjuntament amb la Masterclass GYDANCE, proposaran una matinal festiva al Parc de la Transsegre

La jornada començarà a les 11 del matí al Parc de la Transsegre amb una gran sessió de GYDANCE by GYQUA, gratuïta i oberta a tothom. Durant una hora, persones de totes les edats podran gaudir d'una activitat que combinarà música, ball, coreografies i moments refrescants amb aigua, en un clar homenatge a l'esperit de la Transsegre. El repertori inclourà cançons actuals, grans èxits i alguns dels temes més coneguts de Doctor Prats per preparar l'ambient abans del concert. L'activitat està organitzada per la Paeria de Balaguer, l'organització de la Transsegre i GYDANCE by GYQUA amb la voluntat d'oferir una alternativa festiva. GYDANCE remarquen que serà la seva primera gran actuació a Balaguer, després de l'èxit assolit aquest estiu amb les sessions de GYQUA a diverses piscines i actuacions en festes majors, l'Aplec del Caragol o la Cervisia.

La participació és gratuïta i no cal inscripció prèvia. Cap a les 12.30h del migdia, la festa continuarà amb el concert de Doctor Prats, que finalment s'ha pogut mantenir gràcies a les gestions de la Paeria.

Inicialment, el grup havia d'actuar en el marc del lliurament de premis de les embarcacions, un acte que s'havia de retransmetre en directe per 3Cat coincidint amb l'arribada de les barques a Balaguer. La cancel·lació de les baixades ha obligat a suspendre també aquesta retransmissió especial, que es vol recuperar en una futura edició. Tot i això, el concert es manté i es converteix en un dels grans atractius d'una Transsegre que, malgrat les circumstàncies, continua endavant amb la voluntat de mantenir viu l'esperit de la festa.

Diumenge també es mantindran l'Aquafesta amb festa de l'aigua i de l'escuma a la plaça del Mercadal, el cinema i el vespreig de la Transsegre amb Claquera, Javi Huescar i DJ Farrix.

Dilluns final Festa Major amb animació infantil, sardanes, els concerts i el ball amb l'Orquestra Montgrins i les diferents sessions de cinema.

A les 11.00 h CERCAVILA D’ANIMACIÓ INFANTIL AMB EL GRUP THE BOTTONS, amb música i diversió per a tothom. Sortida des de la plaça de Pau Casals fins a arribar a l’estació de trens.

Ja a les 12.00 h SARDANES DE FESTA MAJOR amb la Cobla de l’ORQUESTRA MONTGRINS, al passeig de l’Estació.

De cara a la tarda a les 18.00 h CINEMA INFANTIL, amb la projecció de la pel·lícula FLEAK, al cinema Balaguer.

I a les 19.30 h CONCERT de FESTA MAJOR amb l’ORQUESTRA MONTGRINS, a la plaça del Mercadal.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar