La Diputació de Lleida desplega més de 14 km de fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra. L’actuació compta amb el suport del Programa del FEDER de Catalunya 2021-2027 i té una inversió d’aproximament 1,6 milions d’euros

Les obres permetran ampliar la xarxa pública de telecomunicacions i incorporar millores en diverses carreteres de la xarxa viària de la Diputació

Per Ràdio Balaguer
104 visites

La Diputació de Lleida ha impulsat un nou projecte de desplegament de fibra òptica a les comarques de l’Urgell, la Noguera i la Segarra, amb l’objectiu d’ampliar la xarxa pública de telecomunicacions i millorar la connectivitat digital dels municipis i nuclis de població. L’actuació compta amb una inversió aproximada d’1,6 milions d’euros i compta amb el suport de la Unió Europea, a través del Programa del FEDER de Catalunya 2021-2027.

El projecte preveu el desplegament de prop de 14,6 quilòmetres de fibra òptica, que permetran reforçar les connexions entre diferents municipis de les tres comarques. Les actuacions aprofitaran infraestructures existents i projectades, alhora que es construiran nous trams de canalització per ampliar la xarxa i facilitar futures connexions.

El vicepresident de la Diputació de Lleida i diputat de l’àrea de Noves Tecnologies, Agustí Jiménez, ha explicat que “garantir el desplegament de la fibra òptica a tota la demarcació de Lleida, Pirineu i Aran és cabdal per garantir la igualtat d’oportunitats i l’equilibri territorial, especialment als municipis rurals, on disposar d’una bona connectivitat és essencial per al desenvolupament econòmic i social”.

El desplegament de la fibra òptica es complementarà amb diverses actuacions de millora de la xarxa viària. Els treballs inclouran la renovació del ferm en diferents trams de carretera i la instal·lació de noves estacions d’aforament. D’aquesta manera, el projecte permetrà aprofitar les obres de desplegament de les telecomunicacions per executar també actuacions de manteniment i millora de les infraestructures viàries.

En aquest sentit, la diputada de l’àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón, ha destacat que “aquestes actuacions ens permeten avançar en la millora de les infraestructures públiques des d’una visió integral, reforçant tant la connectivitat digital com l’estat de les nostres carreteres”.

Amb aquest projecte, la Diputació de Lleida continua treballant per estendre la fibra òptica a tota la demarcació de Lleida, Pirineu i Aran, afavorint la cohesió territorial, la igualtat d’oportunitats i la millora dels serveis als municipis, alhora que manté i modernitza la seva xarxa viària.

Galeria (3 fotos)

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar