La Diputació de Lleida presenta als tècnics de les oficines de turisme l'estudi que mostra una alta reputació on-line per als recursos culturals i de turisme actiu de les comarques de Lleida

Per Ràdio Balaguer
477 visites
5A9F1Bb76A77A8482A95B12520D346Affotodegruptecnicsturisme
Els recursos culturals i l'oferta de turisme actiu del Pirineu i les Terres de Lleida reben dels visitants una valoració molt alta en reputació on-line, segons es desprèn del resultat d'un estudi elaborat aquest any 2018 per encàrrec del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. El resultat d'aquest estudi, que forma part del nou sistema d'intel•ligència on-line implementat pel Patronat, ha estat exposat aquest matí per l'empresa encarregada del projecte als tècnics de les diferents oficines de turisme de la demarcació de Lleida en el marc de la tercera trobada del programa d'Oficines de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida organitzada pel Patronat i que ha tingut lloc a la sala d'actes de la Diputació de Lleida amb la participació d'una trentena de tècnics de turisme. 
 
El director del Patronat, Juli Alegre, ha explicat que aquest projecte d'intel•ligència turística s'engloba dins de les accions de reforç competitiu liderades pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en el context de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural i que s'ha dut a terme en col•laboració amb l'empresa especialitzada Vivential Value. 
 
L'estudi destaca l'elevadíssim Índex de Reputació On-line (iRON) dels recursos de turisme actiu i dels recursos culturals de la demarcació de Lleida, que arriben en el seu conjunt al 8,76 sobre 10 en cultura i en un 9,18 pel que fa al turisme actiu, i alhora també recull un seguit de recomanacions amb la finalitat d'incentivar les opinions dels visitants de cara a actuacions de futur. En aquest sentit, algunes de les recomanacions que avui s'han donat als tècnics de turisme amb vista a mantenir aquesta bona reputació on-line passen per revisar l'inventari de recursos i esdeveniments del territori, incentivar les opinions dels recursos visibles en termes d'opinió i també incentivar les opinions de cara als mercats internacionals. 
 
Els recursos amb una major i millor contribució al conjunt de la reputació del turisme actiu de Lleida són els espais naturals com el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, el Parc Natural de l'Alt Pirineu i el Parc Natural del Cadí-Moixeró. Tots tenen un elevat iRON d'entre 9,20 i 9,70, i acumulen gairebé 4.000 opinions de turistes. També trobem les activitats d'aigua (ràfting, canoa, caiac, descens de barrancs, etc.) amb una puntuació d'un 9,26 o de neu amb un iRon de 8,68 (estacions d'esquí, activitats a la neu, monitors, guies, etc.), que, juntament amb els espais naturals, acumulen més del 82 % del total d'opinions. 
 
Entre els recursos de turisme actiu destacats, tant en volum d'opinions com en valoració dels seus visitants, figuren les destinacions de les diferents estacions d'esquí a més del congost de Mont-rebei, el Parc Olímpic del Segre, el Saut deth Pish, com també les activitats de BTT, de muntanya, d'aire i d'oci en general a l'entorn natural, totes les quals se situen amb una valoració de gairebé un 9 d'IRON. 
 
Pel que fa a l'Estudi de Reputació On-line del Turisme Cultural de la demarcació de Lleida, destaca també l'elevat Índex de Reputació On-line (iRON), que arriba en el seu conjunt al 8,76 sobre 10. Per temàtiques la puntuació més alta se l'emporta el patrimoni vinculat amb les esglésies i altres recursos d'origen religiós del conjunt del territori amb un 8,97, seguit dels museus amb un 8,77, i a continuació el patrimoni arqueològic, els castells i els esdeveniments en general. Aquesta puntuació atorgada pels mateixos usuaris en les principals plataformes on-line de turisme és encara més elevada en el cas de recursos icònics com el conjunt romànic de la Vall de Boí, amb un índex de reputació on-line de 9,18; el conjunt monumental del Turó de la Seu Vella de Lleida, amb un 9,14; el Parc Astronòmic Montsec-Centre d'Observació de l'Univers, amb un 9,18, i les Botigues-Museu de Salàs de Pallars, amb un 9,20 sobre 10. 
 
L'estudi s'ha fet a partir d'una mostra en la qual s'han analitzat més de 22.700 opinions de turistes on-line compartides en plataformes de turisme, de les quals més d'un 40 % corresponien a 215 recursos culturals de 99 localitats del conjunt de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida. La mostra s'ha fet amb les opinions generades majoritàriament en els darrers 15 mesos a les principals plataformes de turisme. L'empresa especialitzada en innovació en intel•ligència turística Vivential Value, que ha dut a terme aquest estudi, ha implementat en aquest projecte metodologies i indicadors propis, especialment dissenyats per al sector turístic, com l'iRON Índex de Reputació On-line® o els Monitors de Reputació On-line 360™. 
 
El resultat d'aquest estudi que avui s'ha compartit amb els tècnics de les oficines de turisme comarcals permetrà establir una planificació estratègica d'accions a partir de l'explotació de la informació obtinguda, que podrà complementar-se amb altres capes de coneixement turístic ja disponible en la destinació, la qual cosa facilitarà la presa de decisions per assegurar la millor experiència del turista que visita les comarques de Lleida atret per l'oferta de turisme cultural i el turisme actiu. 
 
La trobada amb els tècnics de les oficines també ha servit per fer un seguiment del resultat de les més de 60.000 enquestes de l'any 2017 i la demanda informativa que els usuaris van fer a la vintena d'oficines de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida que disposen d'un sistema informàtic de gestió estadística, que va implementar el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida l'any 2010 i que actualment gestiona la Generalitat de Catalunya.
D'altra banda, la reunió també ha servit per posar en comú la necessitat de dissenyar publicacions noves de cara a l'any 2019 que puguin aportar al visitant una visió més transversal del conjunt del territori i alhora tinguin una informació molt acurada per a cadascuna de les 13 comarques de la demarcació de Lleida. 
 
També s'ha tractat sobre la implantació de nous plafons d'informació turística en el conjunt de la demarcació i s'ha presentat un kit d'identitat visual per a les oficines. Per la seva banda, els diferents tècnics han posat de manifest les seves necessitats per millorar l'atenció al públic amb la finalitat de poder-les estudiar i incorporar amb vista a futures actuacions del Patronat de Turisme destinades a millorar l'atenció turística als visitants per mitjà de la xarxa d'oficines de turisme locals i dels consells comarcals.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar